Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Eventuele gezamenlijke inkoop RVS Filterbodem Easybrew/Klarstein/BrewMonk  (gelezen 2492 keer)

Offline remon de boer

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Ook graag even weten wat de uiteindelijke prijs wordt. Maar zeker wel interesse.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: Eventuele groepsbuy RVS Filterbodem Easybrew/Klarstein/BrewMonk.
« Reactie #26 Gepost op: 09-10-2018 23:48 u »
Nee, niet met sleuven. Het is deze.

Wordt bij deze ketel standaard geleverd.
Ik denk dat dit volledig dicht slibt met eiwitten.

Offline stiaanke

• Vol lid
  • Land: be
Uit het andere topic: The bottom filter is 33,5 cm in diameter
Hm, een spatplaat van de Ikea al eens bekeken?

Online Heisenberg

• Super lid
  • Land: pr
Hm, een spatplaat van de Ikea al eens bekeken?
Die is niet hetzelfde, maar lijkt er verdomd veel op! Heeft iemand zo´n ding in huis?

Offline hobbybob

• Super lid
Wel 2 nog niet gebruikt, eventueel 1 over te nemen als je in de buurt woont.

Heb zelf geen easy/brew/klar geval in huis.

Dus als je in de buurt woont en je wilt zo,n deksel testen hier ligt er wel 1

Offline Staple

• Junior lid
  • **
Wat is het effect van zo'n filterplaat op de wirlpool mogelijkheid?

Offline JoepH

• Vol lid
  • Maasland Thuisbrouwers Genootschap
Wat is het effect van zo'n filterplaat op de wirlpool mogelijkheid?
We zouden er één moeten hebben om mee te spelen als we dergelijke vragen willen beantwoorden.
Ik denk dat er nog prima mee te wirlpoolen is. De trub zet zich af in het midden van deze pompfilterbodem.
Ik ben wel benieuwd naar de maas grootte van deze bodem. Hoeveel micron dus.
Dit bepaalt voor een heel eind het gevaar tot dichtslibben. Op het filmpje lijkt het allemaal vlot te lopen.

Online Heisenberg

• Super lid
We zouden er één moeten hebben om mee te spelen als we dergelijke vragen willen beantwoorden.
Ik denk dat er nog prima mee te wirlpoolen is. De trub zet zich af in het midden van deze pompfilterbodem.
Ik ben wel benieuwd naar de maas grootte van deze bodem. Hoeveel micron dus.
Dit bepaalt voor een heel eind het gevaar tot dichtslibben. Op het filmpje lijkt het allemaal vlot te lopen.
Inderdaad. Ik kom niet in de buurt van een IKEA. Kan er 1 bestellen maar RVS is nog geen RVS hè? En zo te zien zijn die mazen van dat IKEA zeef sowieso groter. En dan heb je er nog niks aan.

Offline Jorgo

• Boven 10 berichten
  • *
Zeer veel interesse! Zet me maar op de lijst!

Online Heisenberg

• Super lid
Zeer veel interesse! Zet me maar op de lijst!
Gedaan.

Offline Staple

• Junior lid
  • **
Ik heb even op internet zitten zoeken wat het effect is van een "false bottom" met een whirlpool arm. Een aantal antwoorden hebben het over dat het het één of het ander is.
Dit is ook wel logisch: wanneer je filter fijn genoeg is heb je niets meer aan een whirlpool omdat er toch niets doorheen komt en als je filter te grof is valt het er doorheen en wordt de whirlpool eronder onderbroken, dus werkt het juist tegen.

Zo'n filter lijkt me dan handiger, gezien je niet een aparte whirlpool arm in je ketel hoeft te installeren en weer van binnen schoon moet maken e.d.

Offline hobbybob

• Super lid
Mazen van de spatdeksel Ikea zijn kleiner dan 1mm

Het beste bier brouw jezelf

Online Heisenberg

• Super lid
Mazen van de spatdeksel Ikea zijn kleiner dan 1mm

Ik denk dat je in microns moet denken!

Offline hobbybob

• Super lid
Zal hem eens vergelijken hen hier 100, 300 en 400 micron liggen.

Offline hobbybob

• Super lid
Schat hem 400 micron zelfde als mijn hopspider die erg goed eiwit en trub filtert

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
Maar hoe komt het aan de bodem opgewarmde wort, door het filter heen erboven ... is er nog voldoende circulatie. Gaat dat niet aanbakken?

Offline JoepH

• Vol lid
Hé Heisenberg. Hoe ga je het verder regelen. Sluitingsdatum? Betaalwijze vooraf?
Heb je al voldoende info van de leverancier of de winkelier? Betaling via Tikkie en een daarvoor een Whatsapp groepje maken is erg handig. Via de gewone bankrekening kan natuurlijk ook.
Je zit volgens mij al tegen de 10 aanmeldingen of niet?
Als die dingen binnen zijn kunnen we vele vragen beantwoorden.  :duimop: :duimonder:

Online Heisenberg

• Super lid
Ik stel voor dat we eerst een weekje verder kijken wie er geïnteresseerd is. Dus tot volgende week woensdag, 17 oktober. Het schijnt dat Brouwstore al contact heeft met die shop in Denemarken over de beschikbaarheid en prijzen. Dus laten we dat afspreken. Als ik prijzen etc. weet gaan we kijken hoe we verder gaan. Dit topic heb ik gisteren gestart, dus nog te vroeg om te gaan tellen... Een whatsapp groepje? Wat mij betreft geen probleem hoor.

Offline El Duderino

• Boven 10 berichten
  • *
  • www.biergildezevenaar.org
    • Biergilde de 7 Aeren / Zevenaar
Heb toch maar even de spatdeksel van de Ikea besteld. (bedankt voor de tip) Voor die paar euro wil ik wel eens kijken of het wat is. En zo niet heb ik een fijne spatdeksel. Ik weet niet wanneer ik weer ga brouwen maar als ik er ervaring mee op gedaan zal ik het hier of in Easybrew 30 topic laten weten.

Trouwens, op een Duits forum kwam ik wat tegen over het filter van de Brewster. Dat hij op de hitte sensor ligt en daardoor niet helemaal vlak ligt. Daarbij zie ik in de installatie video's van de brewster hem wel op tafel liggen maar ze doen er volgens mij niets mee. Ook in de handleiding van dat apparaat wordt hij wel genoemd maar niet hoe je hem gebruikt.

Offline pgabrielnl

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Interesse, wacht even je antwoorden af!

Online Heisenberg

• Super lid
Dat originele filter... Ik vermoed dat de ring eromheen verzwaard is zodat ie tijdens het koken niet omhoog komt. Maar om daar achter te komen zul je er een in handen moeten krijgen. Ik heb zojuist ook even op dat Duitse forum gekeken. Zijn ze een beetje afstandelijk tegenover de Easybrew en gelijksoortige produkten, zijn ze hierover wat enthousiaster. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar die zijn er altijd wel. Ook zou dat filter naar behoren werken.

Online Heisenberg

• Super lid
Heren geïnteresseerden.

De Brouwstore heeft 20 bodemfilters besteld in Denemarken. Verkoopprijs € 21,95 per stuk. Hij verwacht ze eind deze week, begin volgende week op voorraad te hebben. Houdt dus de site van de Brouwstore in de gaten. Misschien is het handig om je bestelling te combineren met iets anders dat je nodig hebt. Boven de € 75,00 vervallen de verzendkosten.  :brouwen: :brouwen: :proost: :proost:

Offline JoepH

• Vol lid
Heren geïnteresseerden.

De Brouwstore heeft 20 bodemfilters besteld in Denemarken. Verkoopprijs € 21,95 per stuk. Hij verwacht ze eind deze week, begin volgende week op voorraad te hebben. Houdt dus de site van de Brouwstore in de gaten. Misschien is het handig om je bestelling te combineren met iets anders dat je nodig hebt. Boven de € 75,00 vervallen de verzendkosten.  :brouwen: :brouwen: :proost: :proost:

Hoi Heisenberg.
Kun jij regelen dat wij mensen van het eerste uur een streepje voor krijgen. Kun je jouw lijstje aan je Brouwstore-contact doorgeven zodat die mensen voor gaan.

Online Heisenberg

• Super lid
Hoi Heisenberg.
Kun jij regelen dat wij mensen van het eerste uur een streepje voor krijgen. Kun je jouw lijstje aan je Brouwstore-contact doorgeven zodat die mensen voor gaan.
<EDIT> Is geregeld!

Grtz,

Hans.

Online Heisenberg

• Super lid
Heren,

Als antwoord op het berichtje van Joep:
Ik heb het volgende met de Brouwstore afgesproken. Ik stuur hun een lijstje met de namen (gebruikersnaam) hier op het forum die tot nu toe gereageerd hebben. Wanneer jullie dan bij een bestelling als opmerking je gebruikersnaam invullen komt dat helemaal goed. Ik heb de volgende mensen tot nu toe genoteerd:

Rayke
Snotje
JoepH
Wildor
Traploper
MikeG
Trapkast
milanket
remon de boer
Jorgo
pgabrielnl
Staple

Suk6 en veel brouwplezier ermee.

Hans.

PS: hij kan ze altijd bijbestellen, alleen duurt het dan waarschijnlijk iets langer voordat ie ze weer op voorraad heeft!

Tags: