Van der Kooy Beek en Donk alias Unibrew Zuid-Nederland

Gestart door Jacques, 06-10-2018 21:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Deze middag even bij Van der Kooij in Beek en Donk, alias Unibrew Zuid-Nederland langs geweest, de nieuwe winkel van Berry Hiemstra. De winkel is volop in ontwikkeling maar het ziet er goed uit.
Ik was onder de indruk van de grootte van de winkel en het assortiment. Nog even met Berry gesproken. De bedoeling is dat de komende tijd de winkel verder aangekleed wordt en dat het assortiment dat ter plekke gekocht kan worden verder uitgebreid wordt. Nu staan nog steeds veel spullen in Jubbega.
Ook bij Van der Kooy is het op dit moment heel erg druk. Om dit op te vangen wordt er personeel gezocht.
Bij deze leverancier zijn heel veel verschillende hopsoorten te koop. Er is in Nederland geen enkele andere leverancier die er zo veel heeft. Dankzij vrij onlangs gesloten contracten is Van der Kooy weer verzekerd van de levering van bijzondere hopsoorten.

Ik had niks nodig maar toch loop ik zo'n winkel nooit met lege handen uit... Als je ziet wat ze zoal hebben is dat niet zo heel vreemd.
Natuurlijk hadden ze ook een goed boek over het brouwen van bier in de schappen staan...  :)
















William

Al veel plezier gehad van deze winkel.
Aardig en behulpzaam personeel.

Henielma

Een fijne winkel inderdaad waar je mooi rond kan struinen om de spullen rustig te bekijken. De grote hoeveelheid zakken met Weyerman mout viel mij de eerste keer op. En het is lekker in de buurt.

brouwmus

Zo, dat ziet er een mooi snoepwinkeltje uit!
Voor mij niet in de buurt maar voor veel andere hobbybrouwers wel (ook zuiderburen) dus hopelijk gaat het met dit filiaal ook helemaal goed komen. Succes Berry!

JoepH

Woensdagavond besteld en zaterdag rond het middaguur binnen. Met keurige mail afhandeling.
Pluim :groots:
Ik ga binnenkort toch eens in de winkel kijken. Tsja 60 km. enkele reis. Voor de bestellingen ben ik dus erg geholpen met een goede webwinkel en vlotte levering. Dat zit wel snor dus.

Wildor

Ik ben hier vorige week nog geweest om te kijken hoe de winkel eruit ziet, en de Easybrew 30 te bekijken.
Ik eindigde met een volle winkelwagen en een Easybrew 30. Zelfs mijn vrouw was onder de indruk, en na haar 'aandringen' nog een brewmonk jacket gekocht en een goed kroonkurkapparaat.

Uiterst vriendelijk geholpen, ik kijk al uit naar mijn volgende bezoek.
Hopelijk wil mijn vrouw dan ook weer mee  :lol:

Had eerder online al een kleine bestelling online gedaan omdat mijn ervaringen bij een andere winkel uit het midden van het land, ook veel besproken op dit forum, niet al te best waren.

Van der Kooy in Beek en Donk heeft er een vaste klant bij!

Mvg,

William

chthon

Ik snap wel niet hoe het komt dat hun transportkosten dubbel zo hoog als bij Braumarkt. Ze leveren allebei met PostNL. VDK = 10 EUR naar België, Braumarkt = 5 EUR naar België. Extra bij Bbraumarkt: gratis verzending vanaf 75 EUR (dit is trouwens ook één van de redenen waarom ik nooit bij Brouwland bestel).

Emanuel

Mooie foto's van de winkel Jacques! Dat wordt binnenkort dan toch es een bezoekje brengen aan de winkel :)

Sander van Dijk


Citaat van: chthon op 07-10-2018  13:10 uIk snap wel niet hoe het komt dat...

Snap je het nu wel of niet?[emoji6]
(Ik weet dat dit een Vlaamse manier van spreken (schrijven) is)

Ik denk dat Braumarkt betere afspraken met PostNL heeft weten te maken en/of dat ze genoegen nemen met wat minder marge.

MartijnNOP

Recent nog in Jubbega geweest, maar dit is wel even een slagje groter. Mooie snoepwinkel inderdaad!

joenedu

Gaaf om te zien!
Alleen nu niet hopen dat de vestiging in Jubbega dicht gaat.

Mark GA

Citaat van: Jacques op 06-10-2018  21:50 uNatuurlijk hadden ze ook een goed boek over het brouwen van bier in de schappen staan...  :)


Ah! Verander Water In Bier! Ik zie het ja.


<geintje, Jacques>
Mooie winkel zeg. Maar een ritje naartoe inplannen dan.

remon de boer

Zelf haal ik mijn spulletjes uit jubbega. Eerlijk advies, ze verkopen niet standaard het duurste en alles wat ik wil is op voorraad. Moet zeggen dat deze de nieuwe winkel een stuk groter lijkt en alles staat overzichtelijker. En inderdaad enorm veel hop op voorraad.


Zooms

Citaat van: Jacques op 06-10-2018 &nbsp;21:50 uIk had niks nodig maar toch loop ik zo'n winkel nooit met lege handen uit... Als je ziet wat ze zoal hebben is dat niet zo heel vreemd.
Natuurlijk hadden ze ook een goed boek over het brouwen van bier in de schappen staan...  :)





Inderdaad! Ik zie 'Verander water in bier' liggen :weetbeter:

EDIT: Zie dat Mark Ga me voor was (dat krijg je ervan als je niet eerst de hele lijst doorwerkt maar je primaire reactie toelaat)

ray81

Enig idee wanneer de winkel een beetje af is?
Ik wil er ook graag een keer heen, maar het is nogal een stuk rijden... Ga dus liever als het zo'n beetje af is...

joerivang

Citaat van: ray81 op 09-10-2018 &nbsp;10:21 uEnig idee wanneer de winkel een beetje af is?
Ik wil er ook graag een keer heen, maar het is nogal een stuk rijden... Ga dus liever als het zo'n beetje af is...

Ik ben er in augustus geweest en ik heb alles kunnen krijgen wat ik nodig had, en dat was zowat een volledige brouwinstallatie. Je bent natuurlijk afhankelijk van wat er op voorraad is.

pincopallino

Het is mij ook opgevallen dat van alle leveranciers Braumarkt de goedkoopste is.

Neetje

Citaat van: pincopallino op 09-10-2018 &nbsp;14:49 uHet is mij ook opgevallen dat van alle leveranciers Braumarkt de goedkoopste is.

Als zuiderling, die graag met een echt winkelwagentje door de winkel rijd, is dankzij korte reistijd/minder km's (brandstof) Unibrew voor mij goedkoper. Als ik bv bij gisten kijk, zijn er ook enkele goedkoper dan bij Brouwmarkt.

Bij zowel Brouwland als Brouwmarkt ben ik altijd goed behandeld. Bij vd Kooy het best. Zeer vriendelijke mensen.

Jacques

Citaat van: pincopallino op 09-10-2018 &nbsp;14:49 uHet is mij ook opgevallen dat van alle leveranciers Braumarkt de goedkoopste is.

De bedoeling van dit topic is niet om een discussie te beginnen over leverancier maar om een winkel in schijnwerper te zetten.
Een hele tijd geleden is dat ook gedaan met Brouwmarkt. Zie het topic Op bezoek bij Brouwmarkt

De komende maanden zal ik meerdere leveranciers met een bezoek vereren.

Voor discussies over leveranciers zijn andere topics.

Mark GA

Naar aanleiding van je post heb ik vandaag een bestelling bij Van der Kooy Unibrew geplaatst, Jacques.
Qua prijs lijkt het me marktconform.
Meteen een bevestiging gekregen, netjes.

Enig puntje van kritiek —en ik hoop écht dat ze daar naar gaan kijken— is dat hun website op mobiel verschrikkelijk is om mee te werken.
Desktopversie is een stuk beter. Als ze dit fixen kunnen ze m.i. nog meer klandizie verwachten.

Traploper

Plus dat online bij veel hoppen het oogstjaar niet genoemd wordt.

Willem Broekema

De komende maanden zal ik meerdere leveranciers met een bezoek vereren.

Jacques,
Mijn waardering dat jij je zo opoffert, om ons van informatie te voorzien over diverse leveranciers  ;)
Het moet erg verschrikkelijk voor je zijn dit te gaan doen. :weetniet:

Voordeel hiervan is dat ik nu eerder overweeg echt even bij Unibrew naar binnen te gaan, ondanks een uur reistijd.
Dank je wel!

Jacques

Citaat van: Willem Broekema op 09-10-2018 &nbsp;21:36 uJacques,
Mijn waardering dat jij je zo opoffert, om ons van informatie te voorzien over diverse leveranciers  ;)
Het moet erg verschrikkelijk voor je zijn dit te gaan doen. :weetniet:

Het is leuk om een beeld te krijgen van een fysieke winkel en om even een babbeltje te maken.

In het van geval van Unibrew Zuid-Nederland was het bijzonder om te zien dat deze winkel min of meer onder de rook gelegen is van de Bavaria brouwerij. Deze grote brouwerij is op een afstand van slechts 3 km gelegen van Unibrew.

pincopallino

Citaat van: Jacques op 09-10-2018 &nbsp;17:03 uDe bedoeling van dit topic is niet om een discussie te beginnen over leverancier maar om een winkel in schijnwerper te zetten.
Een hele tijd geleden is dat ook gedaan met Brouwmarkt. Zie het topic Op bezoek bij Brouwmarkt

De komende maanden zal ik meerdere leveranciers met een bezoek vereren.

Voor discussies over leveranciers zijn andere topics.


Mijn post was hiervoor bedoeld. @ chthon  "Ik snap wel niet hoe het komt dat hun transportkosten dubbel zo hoog als bij Braumarkt. Ze leveren allebei met PostNL. Van der Kooy = 10 EUR naar België, Braumarkt = 5 EUR naar België. Extra bij Braumarkt: gratis verzending vanaf 75 EUR (dit is trouwens ook één van de redenen waarom ik nooit bij Brouwland bestel).

Thanatosti

Ben vorige week in de winkel in Beek en Donk geweest en heb daar het nodige gehaald voor een lekkere stout. Mooi assortiment en aardige mensen.

Eén ding wat ik ook wilde hebben was de whirlpool peddle voor de Grainfather. Deze was wel op voorraad in het magazijn maar lag nog niet in de winkel en stond nog niet op de site. Geen probleem volgens de manager: deze werd meteen op de site gezet en als ik deze online bestelde en even aangaf dat het besproken was zou deze kosteloos opgestuurd worden.
Inderdaad werd gisteren, een kwartier voordat ik hem nodig had, deze netjes met de post bezorgd. Inclusief een vervangrubbertje dat ik ook nodig had en was vergeten mee te bestellen. Dat is topservice!

Het zou normaal moeten zijn maar een leverancier die met je meedenkt én doet wat hij belooft vind ik wel een compliment waard.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.