Crooked abbey - Belgische dubbel

Gestart door KevinMulder, 06-10-2018 14:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KevinMulder

Ons eerste bier, een Belgische dubbel (Crooked abbey)

Crooked omdat het kraantje lekte en we daarom een kratje onder de gistemmer hebben geplaatst.
Abbey omdat het gaat om een abdij bier.

De 'wax' waarin ik de helft van de geproduceerde flesjes heb gedoopt bestaat uit 60% pistoollijm en 40% kaarsvet.

Mijn ervaring is dat ik de volgende keer een kaars moet gebruiken die niet (een beetje) doorzichtbaar is maar het liefst waar je niet doorheen kan kijken. Dit geeft waarschijnlijk toch een mooier effect.









Johannesdeloper

Ik vind het er mooi en chique uitzien, mijn complimenten.
Ik vraag me alleen af hoe je de flesjes weer schoonkrijgt bij hergebruik.
Ben je er niet bang voor dat er bij het openen rode troep in je bier valt?

KevinMulder

Citaat van: Johannesdeloper op 06-10-2018  16:48 uIk vind het er mooi en chique uitzien, mijn complimenten.
Ik vraag me alleen af hoe je de flesjes weer schoonkrijgt bij hergebruik.
Ben je er niet bang voor dat er bij het openen rode troep in je bier valt?

Bedankt! Ik moet zeggen dat ik hier nog niet precies overna heb gedacht. Uit mijn enthousiasme heb ik dit maar gewoon uitgeprobeerd.
Voor dat ik de kroonkurk er vanaf haal met een opener probeer ik eerst om de wax eraf te halen, mocht dit niet lukken worden het nieuwe flesjes halen ben ik bang.


Wildor

https://www.flessenland.nl/Flessen/Flessen-accessoires/Krimp-capsules.html

Krimp capsules misschien? Makkelijk aan te brengen en te verwijderen.
Niet de goedkoopste versiering, maar wellicht om een paar flesjes op te leuken?

KevinMulder

Citaat van: Wildor op 07-10-2018  12:56 uhttps://www.flessenland.nl/Flessen/Flessen-accessoires/Krimp-capsules.html

Krimp capsules misschien? Makkelijk aan te brengen en te verwijderen.
Niet de goedkoopste versiering, maar wellicht om een paar flesjes op te leuken?

Dat ziet er ook niet verkeerd uit! Echter wil ik het ambachtelijke uiterlijk het liefst wel behouden.
Ik ga voor een volgende batch de samenstelling iets aanpassen mocht het uberhaupt goed werken (uit te schenken zijn).

Rob.Erto


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.