Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vraagje over giststarter  (gelezen 606 keer)

Offline Mark T

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • I'll send an SOS to the wort...
Vraagje over giststarter
« Gepost op: 05-10-2018 20:46 u »
Ik ga morgen een 15 liter batch tripel brouwen. Ik heb daarvoor een giststarter van 1 liter gemaakt maar vraag me nu af of dat niet teveel is. Gaat die 1 liter op 15 liter de smaak niet teveel be´nvloeden?   

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Thom

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Vraagje over giststarter
« Reactie #1 Gepost op: 06-10-2018 19:09 u »
Een gist starter vind ik zelf vaak wat zurig. Daarom zet ik de starter een nacht in de koelkast waardoor de gist goed uitzakt. Hierna hevel ik de vloeistof weg zodat ik alleen de gist overhoud. Zelf heb ik nog nooit de volledige starter toegevoegd. Het zou kunnen zijn dat door de hoeveelheid de vieze smaak van een starter niet meer te proeven is.

Offline Mark T

• Boven 10 berichten
  • *
  • I'll send an SOS to the wort...
Re: Vraagje over giststarter
« Reactie #2 Gepost op: 06-10-2018 21:00 u »
Ja normaal doe ik dat ook op die manier. Maar de starter stond al een tijdje in de koelkast dus die heb ik gister weer geactiveerd.

Tags: