Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Beta-glucanenrust gemoute haver  (gelezen 366 keer)

Offline pim1980

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Beta-glucanenrust gemoute haver
« Gepost op: 04-10-2018 16:23 u »
Beste brouwers,

Vraagje, passen jullie een beta-glucanenrust op 40 graden toe bij gebruik van gemoute haver? Of is dat alleen raadzaam bij ongemout of vlokken? Kan het via de zoekfunctie niet vinden...

Alvast dank!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Traploper

• Vol lid
Re: Beta-glucanenrust gemoute haver
« Reactie #1 Gepost op: 04-10-2018 16:48 u »
Heb het zonder problemen tot 20% gebruikt zonder gomstoffenrust.

Online DoubleW

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 04-10-2018 17:07 u »
Haver wordt in vlokken gebruikt en is dan al eerder toegangelijk gemaakt voor zetmeelconversie. Verstijfseling van haver start bij 58 graden en loopt dan door tot 90. Maak maar eens havermout en kijk wat er gebeurt. Haver voeg je toe voor de body en bij speciale receptuur. Gebruik het altijd standaard in mijn bieren en koop het voor 35 ct per 0,5 kg in een supermarkt.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Moaneschien
« Reactie #3 Gepost op: 04-10-2018 19:28 u »
Content of β- D -glucan in cereal grains
www.vup.sk/en/download.php?start&language=en&bulID=15

Gemiddeld genomen zijn de verschillen in B-glucanase tussen de granen niet zo groot.

Het extra mondgevoel komt niet echt uit een grotere hoeveelheid glucanen maar eerder uit pentosanen.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0733521087800620

Ingo

Tags: