Volgende domme beginnersvraag... pH uitkoken...

Gestart door knifeman, 03-10-2018 14:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansHalberstadt

Citaat van: nembrionic op 06-10-2018  11:11 uWie heeft het over het sturen van je bitterheid met je pH dan?

Citaat van: Jacques op 04-10-2018  23:04 uZoals al aangegeven is heeft de pH invloed op de uitvlokking en de beleving van de bitterheid.

Blijkbaar dus niet de bitterheid zelf maar hoe je het beleeft. Zachte of harde bitterheid? alleen voor mij onduidelijk waar die conclusie dan op is gebaseerd.

haicoterbeek

Citaat van: nembrionic op 06-10-2018  11:11 uWie heeft het over het sturen van je bitterheid met je pH dan?
Jijzelf in post #11. Ik ben benieuwd hoe je dit in de praktijk doet? En wat je criteria zijn?

haicoterbeek

Citaat van: hansHalberstadt op 06-10-2018  11:20 uBlijkbaar dus niet de bitterheid zelf maar hoe je het beleeft. Zachte of harde bitterheid? alleen voor mij onduidelijk waar die conclusie dan op is gebaseerd.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vraag me ook af wat de criteria zijn om tijdens de kook de pH aan te passen. Zeker in relatie tot de vraag van de topic starter.

Jacques

Citaat van: haicoterbeek op 06-10-2018  15:42 uDaar ben ik ook benieuwd naar. Ik vraag me ook af wat de criteria zijn om tijdens de kook de pH aan te passen. Zeker in relatie tot de vraag van de topic starter.

Wat dacht je van een te hoge pH-waarde omdat het spoelwater onvoldoende was aangezuurd bij het spoelen van de bostel van een licht gekleurd bier... ?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.