Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Volgende domme beginnersvraag... pH uitkoken...  (gelezen 1899 keer)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
Re: Volgende domme beginnersvraag... pH uitkoken...
« Reactie #25 Gepost op: 06-10-2018 11:20 u »
Wie heeft het over het sturen van je bitterheid met je pH dan?

Zoals al aangegeven is heeft de pH invloed op de uitvlokking en de beleving van de bitterheid.

Blijkbaar dus niet de bitterheid zelf maar hoe je het beleeft. Zachte of harde bitterheid? alleen voor mij onduidelijk waar die conclusie dan op is gebaseerd.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline haicoterbeek

• Super lid
  • Brouwerij “Ram”
« Reactie #26 Gepost op: 06-10-2018 15:28 u »
Wie heeft het over het sturen van je bitterheid met je pH dan?
Jijzelf in post #11. Ik ben benieuwd hoe je dit in de praktijk doet? En wat je criteria zijn?

Offline haicoterbeek

• Super lid
  • Brouwerij “Ram”
« Reactie #27 Gepost op: 06-10-2018 15:42 u »
Blijkbaar dus niet de bitterheid zelf maar hoe je het beleeft. Zachte of harde bitterheid? alleen voor mij onduidelijk waar die conclusie dan op is gebaseerd.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vraag me ook af wat de criteria zijn om tijdens de kook de pH aan te passen. Zeker in relatie tot de vraag van de topic starter.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #28 Gepost op: 06-10-2018 22:56 u »
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vraag me ook af wat de criteria zijn om tijdens de kook de pH aan te passen. Zeker in relatie tot de vraag van de topic starter.

Wat dacht je van een te hoge pH-waarde omdat het spoelwater onvoldoende was aangezuurd bij het spoelen van de bostel van een licht gekleurd bier... ?

Tags: