Ruilbieren in (noord)Drenthe/Groningen

Gestart door Weggeman, 03-10-2018 12:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weggeman

Lees veel berichten over ruilbieren en bieren proeven van brouwers onderling.
Echter veelal in het zuiden en westen van ons landje, zijn er ook brouwers in de omg.
noord-Drenthe en evt Groningen die bieren ruilen van elkaar.

Ik wil mijn brouwsels ook graag laten proeven een andere (hobby)brouwers voor tips e.d.

Ben benieuwd naar de reacties,  :proost2:

Berend Postema

Kom je wel eens in Beilen? Tussen Assen en Hoogeveen in.

Ik ben wel benieuwd naar hoe de bieren van andere hobbybrouwers smaken. Echter ben ikzelf ook nog niet zo lang geleden begonnen dus ik ben zeker geen kenner in het herkennen van smaken. Ik kan je dus geen tips geven als een kenner als je bieren een smaakafwijking heeft.
Wel probeer ik mijzelf hierin te verbeteren dus past het mij wel om wat bieren te ruilen.


Gr Berend
 

joenedu

Ik zit ook in die hoek dus hou dit draadje graag in de gaten. Kom ook geregeld in Groningen.

Weggeman


jaapz

Je zou eens naar de gildeavond van het Biergilde Groningen kunnen gaan

http://biergildegroningen.nl

CiteerElke 2de woensdagavond van de maand (behalve juli en augustus) is er een Gildeavond. Proeven en keuren van zelf gebrouwen bieren.

De Gilde-avonden worden tijdelijk gehouden bij Wijngilde de Braamstruik: Pop Dijkemaweg 63, 9731BD Groningen.

Kom eens gezellig kijken en proeven 🙂

De volgende Gildeavond is op 13 juni. We beginnen om 20:00.

Denk dat ze niet zo goed zijn in de datum up to date houden ;)

Sander00

Leuk initiatief.
Binnenkort ga ik een bezoek brengen bij het biergilde in Groningen.

Zelf enkele batches gebrouwen, dus nog een beginner , maar ik hou dit topic even in de gaten want biertjes uitwisselen is een leuk idee.

Weggeman

Ik zet 13 juni ook in mijn agenda, maar dat is nog wel even vooruit.

Zelf werk ik in Groningen dus ruilen kan daar snel genoeg.
Verder leuke reacties allemaal.

joenedu

Citaat van: Weggeman op 04-10-2018  09:49 uIk zet 13 juni ook in mijn agenda, maar dat is nog wel even vooruit.

Zelf werk ik in Groningen dus ruilen kan daar snel genoeg.
Verder leuke reacties allemaal.

Ik zal ook eens contact opnemen met Biergilde Groningen. Staat al langer op het lijstje maar ja, 3 kleine kinderen, dus waar haal je de tijd vandaan?  :weetniet: :-X
Ik werk ook in Groningen. Kan zo eens afspreken in een pauze oid om een biertje te ruilen. Die van mij staan ook op Untappd.  :biersmile:

Weggeman

Citaat van: joenedu op 04-10-2018  09:52 uIk zal ook eens contact opnemen met Biergilde Groningen. Staat al langer op het lijstje maar ja, 3 kleine kinderen, dus waar haal je de tijd vandaan?  :weetniet: :-X
Ik werk ook in Groningen. Kan zo eens afspreken in een pauze oid om een biertje te ruilen. Die van mij staan ook op Untappd.  :biersmile:

Kijk eens aan, dat is leuk, ik gebruik ook untappd, uiteraard staan mijn bieren staan daar ook op.  :)

Weggeman

Nog meer mensen die in omg Groningen/ Assen / Stadkanaal wonen... Altijd leuk om bieren van elkaar te ruilen.
Heb op dit moment een Pale-Ale, Mango Pale ale, Neipa, en Blond.

Aantal bieren geruil met joenedu, die kan brouwen hoor  :biersmile:

Guppie


Striekert

Als Hoogeveen ook onder die regio valt haha.
Maar in ieder geval heb ik wel eens al wat geruild met Berend.
Maar wil wel graag meer meningen horen!
Heb op moment staan:
tripel
tripel+whiskey
brut ipa
saison
dubbel
pils
speculaasbier
en nog wat blond

ElmerVDM

Goh, dat ik dit topic pas na jaren zie...

Ik woon in Groningen en sta open voor ruilingen. Op dit moment staan op voorraad:

Meibok
Quadrupel
Double IPA
Wheat wine

Gorak

Leuk idee dit. Ik woon in Zuidwolde (GR) en sta ook open om te ruilen. Heb op het moment niet zo veel aanbod, maar ik verwacht tegen de zomer weer wat meer tijd te hebben om te brouwen.

Momenteel heb ik op voorraad:

Tripel
Cluyn


joenedu

Citaat van: ElmerVDM op 22-04-2020  10:27 uGoh, dat ik dit topic pas na jaren zie....

Ik woon in Groningen en sta open voor ruilingen. Op dit moment staan op voorraad:

Meibok
Quadrupel
Double IPA

Tegen de tijd dat ik weer op mijn werk in Groningen mag komen, eens een keer wat afspreken om uit te wisselen? Lijkt me leuk.

ElmerVDM

Citaat van: joenedu op 22-04-2020  14:42 uTegen de tijd dat ik weer op mijn werk in Groningen mag komen, eens een keer wat afspreken om uit te wisselen? Lijkt me leuk.

Ja leuk.

janhekman

Citaat van: Striekert op 16-04-2019  13:16 uAls Hoogeveen ook onder die regio valt haha.
Maar in ieder geval heb ik wel eens al wat geruild met Berend.
Maar wil wel graag meer meningen horen!
Heb op moment staan:
tripel
tripel+whiskey
brut ipa
saison
dubbel
pils
speculaasbier
en nog wat blond
Ik in Nieuwleusen
Een ruilmiddag
Heb ook porter
Ris
Weizen



Laikea

Ik houd mij ook zeker aanbevolen! Ik heb op het moment twee verschillende bieren in het vat zitten te vergisten. Over een slordige 4 weken zijn ze waarschijnlijk klaar om gedronken te worden :biersmile:
Zelf werk ik in Groningen maar woon ook vlakbij Groningen

joenedu

Als het goed is, ben ik komende dinsdag weer eens in de stad, op zich zou ik in de pauze eens in het centrum af kunnen spreken om wat biertjes te ruilen...?

D.R.K.

Citaat van: jaapz op 03-10-2018  16:25 uJe zou eens naar de gildeavond van het Biergilde Groningen kunnen gaan

http://biergildegroningen.nl

Denk dat ze niet zo goed zijn in de datum up to date houden ;)

Weet iemand nog of deze nog wel bestaat? Is mooi in de buurt maar als ik op de website kijk is de laatste update wel erg lang geleden, neemt niet weg dat er nogsteeds Gilde avonden in de agenda staan, maar dit kan ook een automatisch iets zijn.

Jan iets Grunn

Het biergilde in Groningen bestaat nog wel degelijk en vergadert elke tweede woensdagavond in de maand, maar niet in juli en augustus.

Laikea

Citaat van: joenedu op 15-07-2020  09:43 uAls het goed is, ben ik komende dinsdag weer eens in de stad, op zich zou ik in de pauze eens in het centrum af kunnen spreken om wat biertjes te ruilen...?

Ik kom over een paar weken ook weer in Roden, dus kan dan ook langsrijden als je wil ;)

joenedu

Citaat van: Laikea op 15-07-2020  14:26 uIk kom over een paar weken ook weer in Roden, dus kan dan ook langsrijden als je wil ;)
Hangt er even vanaf wanneer precies, maar dat is ook een mogelijkheid!  :biersmile:

D.R.K.

Citaat van: Jan iets Grunn op 15-07-2020  14:16 uHet biergilde in Groningen bestaat nog wel degelijk en vergadert elke tweede woensdagavond in de maand, maar niet in juli en augustus.

Bedankt, zal het eens in de gaten houden  :proost:

D.R.K.

Zijn er nog brouwers die weer eens willen ruilen?

Er is natuurlijk niets beters dan lekker bier onder de kerstboom  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.