Welk bier is het duurst, meest speciaal...

Gestart door pivo, 30-10-2023 07:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdp

Citaat van: Jan de Graaff op 31-10-2023  15:30 uIs dit trouwens niet een beetje een soort van self fulfilling prophecy?
Ik bedoel: dan koop je je duurste biertje en dan zou je 'm niet lekker vinden ook nog... dat zou toch wat zijn. Is de prijs ook niet een gedeelte van de smaakbeleving in dit geval? Je wil toch ook niet dat je een verkeerde keuze gemaakt hebt, voor dat geld, dus moet het welhaast erg lekker zijn.  :weetniet:

Ik snap je punt, maar ik kan zelfs beide momenten nog herinneren wanneer ik ze gedronken heb. Ik durf overigens direct toe te geven dat ik iets niet goed en/of lekker vind, geen probleem. Dat is me wel eens overkomen met een stout o.i.d., die krijg ik dan echt niet weg.

PDGRRR

Citaat van: Jan de Graaff op 31-10-2023  15:30 uIs dit trouwens niet een beetje een soort van self fulfilling prophecy?
Ik bedoel: dan koop je je duurste biertje en dan zou je 'm niet lekker vinden ook nog... dat zou toch wat zijn. Is de prijs ook niet een gedeelte van de smaakbeleving in dit geval? Je wil toch ook niet dat je een verkeerde keuze gemaakt hebt, voor dat geld, dus moet het welhaast erg lekker zijn.

Ik heb er geen probleem mee om een dure aankoop (ruim) onder de gemiddelde score te waarderen als ik 'm niet goed vind. Ik ga niet voor m'n vrienden op Untappd 4,75 dop uitdelen aan een bier dat ik hoogstens middelmatig vind. Nu ik er over nadenk doe ik het omgekeerde soms wel: een goedkoop, onbekend bier een half dopje extra geven omdat 'ie zoveel beter smaakte dan de prijs/naam/etiket in eerste instantie deden vermoeden. Hoewel ik de Black Damnation en Zombinator-series van de Struise ook erg lekker vind geef ik tegenwoordig die €25 liever uit aan 3 flessen van een kleine brouwerij.

IMG_7633.jpg
Deze, maar bijvoorbeeld ook de AB:19, vond ik niet te drinken, ondanks hun gemiddelde ratings van 3.80 en 4.02.

hansHalberstadt


Beers Gone Wild

Veel exclusive lambiek bieren kunnen flink aan de prijs zijn. Zeker de vintage edities die niet meer gemaakt worden van Cantillon of 3 Fonteinen. Voor mij persoonlijk het extra geld niet waard.
Meeste wat ik ooit heb neergelegd was € 50 voor twee flessen van Symbiose uit Groningen.
Voor bier erg duur, voor een goede fles wijn een normale prijs.

alstro

Citaat van: De Hopman op 30-10-2023  19:54 uEn dat bevestigd gelijk dat de prijs dus niet (alleen) afhankelijk is van de kwaliteit, maar dat de hype voor een groot deel meespeelt ;)
Westvleteren 12 is nooit echt duur geweest volgens mij. Alleen werd het doorverkocht door personen waar dan een hoge prijs aan werd gehangen. Bij de bron was / is het altijd een heel betaalbaar bier geweest. Zeker voor de kwaliteit.

joenedu

Ik vind dit ook wel een bijzonder bier; de End Of History van BrewDog. Een bier van 55% in een fles in een opgezette eekhoorn. Zelf niet gehad hoor.

Kevin Eberson

De bieren (of in welke categorie het ook mag vallen) van Omnipollo zijn soms ook redelijk aan de prijs. Ze maken voornamelijk exotische smaakcombinaties. Je kunt ze hier in Nederland krijgen, maar sommige lijken wat lastiger te vinden dan anderen.

Philip Bekaert

Hoi,
Na jaren als gast dit forum te volgen eindelijk maar eens geregistreerd  smile
Bij Cantillon kan (kon) je Geuze met druiven kopen aan 350 euro per fles van 75 cl.
De Heeren van Liedekerke (restaurant) hebben ooit een Geuze samengesteld € 250 per fles van 75 cl.


PS leren brouwen bij de Bergsche Bierbrouwersgilde.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.