Ss Brewtech pickup tube met trub dam? HELP!

Gestart door JoepH, 03-10-2018 10:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JoepH

Dag forumleden. Weet iemand van jullie of deze ergens in Nederland te koop is. Ik wil eens kijken of deze ook te gebruiken is in een andere ketel. Ik ben met de verbetering van het knietje in de Easybrew 30 bezig. Ik krijg op het laatst bij het overhevelen naar het vergistingsvat nog iets teveel trub. Dit lijkt me een goede praktische oplossing. :groots:


Robert1968

Probeer Brouwmarkt eens die verkoopt ook de ketel en diverse losse onderdelen.

Wat maakt men zich toch druk over (een beetje) trub in zijn gistingstank?

Het is juist goed voor de gist en maakt je bier uiteindelijk helderder (soort coagulant). Ik voeg een beetje iers mos en kieselsol toe aan mijn Easybrew einde koken en laat de ketel 20 minuten staan alvorens aflaten. Er gaat nauwelijks trub mee en geen gedoe met filters, knietjes, filterheksen etc.

Leesvoer: http://brulosophy.com/2014/06/02/the-great-trub-exbeeriment-results-are-in/

Groet.

DieterB

De trubdam werkt alleen als je een whirlpool creëert.
Ik gebruik hem eigenlijk nooit in mijn ketel. Ik maak meestal gebruik van een bazookafilter.

JoepH

Citaat van: Robert1968 op 03-10-2018  10:40 uProbeer Brouwmarkt eens die verkoopt ook de ketel en diverse losse onderdelen.

Wat maakt men zich toch druk over (een beetje) trub in zijn gistingstank?

Het is juist goed voor de gist en maakt je bier uiteindelijk helderder (soort coagulant). Ik voeg een beetje iers mos en kieselsol toe aan mijn Easybrew einde koken en laat de ketel 20 minuten staan alvorens aflaten. Er gaat nauwelijks trub mee en geen gedoe met filters, knietjes, filterheksen etc.

Leesvoer: http://brulosophy.com/2014/06/02/the-great-trub-exbeeriment-results-are-in/

Groet.
Geweldig leesvoer. DANK JE WEL!

Grooviee


JoepH

Citaat van: Grooviee op 03-10-2018  12:29 uIk heb zoiets van Aliexpress gekocht: https://www.aliexpress.com/item/Pipe-dam-blade-for-tank-38-and-50L-Thread-1-2-DN15-Stainlees-steel-304/32707735523.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dZgCsHp

Het helpt wel iets, maar nog steeds krijg ik wel wat troep mee mijn gistvat in.
Dank je, ik heb hem meteen besteld. Ik verwacht geen wonderen maar een beetje knutselen en uitproberen vind ik gewoon leuk.

marnox

Wel goed opletten!
De driedelige kraan die bij een SS BRewtech pan wordt geleverd heeft een (Amerikaanse) NPT binnendraad, die niet compatibel is met Brits-Europese BSP draad. Ik ben daar recent achtergekomen toen ik een tweede Brewtech ketel wilde uitrusten met driedelig kraan + camlok-aansluiting aan de binnenkant voor het aan- en afkoppelen van een filterheks.
Uiteindelijk na veel zoeken een RVS BSP-NPT verloopnippel gevonden waarmee de kraan op de pan aangesloten kan worden, en aan de binnenzijde nu mogelijk is om iets anders op te schroeven.

Een andere optie is natuurlijk om een europese kraan met Europees binnendraad aan te schaffen, maar daar was ik dan weer te koppig voor... ;)

JoepH

Citaat van: marnox op 03-10-2018  12:50 uWel goed opletten!
De driedelige kraan die bij een SS BRewtech pan wordt geleverd heeft een (Amerikaanse) NPT binnendraad, die niet compatibel is met Brits-Europese BSP draad. Ik ben daar recent achtergekomen toen ik een tweede Brewtech ketel wilde uitrusten met driedelig kraan + camlok-aansluiting aan de binnenkant voor het aan- en afkoppelen van een filterheks.
Uiteindelijk na veel zoeken een RVS BSP-NPT verloopnippel gevonden waarmee de kraan op de pan aangesloten kan worden, en aan de binnenzijde nu mogelijk is om iets anders op te schroeven.

Een andere optie is natuurlijk om een europese kraan met Europees binnendraad aan te schaffen, maar daar was ik dan weer te koppig voor... ;)
Ik zal een foto plaatsen als ik hem over enkele weken binnen heb en hem op mijn Easybrew 30 heb zitten.

Daze

Volgens mij wordt die trubdam niet los verkocht, ik heb er overigens wel eentje liggen die ik niet gebruik. PM maar als je interesse hebt.

wh_birra

Citaat van: marnox op 03-10-2018  12:50 uWel goed opletten!
De driedelige kraan die bij een SS BRewtech pan wordt geleverd heeft een (Amerikaanse) NPT binnendraad, die niet compatibel is met Brits-Europese BSP draad. Ik ben daar recent achtergekomen toen ik een tweede Brewtech ketel wilde uitrusten met driedelig kraan + camlok-aansluiting aan de binnenkant voor het aan- en afkoppelen van een filterheks.
Uiteindelijk na veel zoeken een RVS BSP-NPT verloopnippel gevonden waarmee de kraan op de pan aangesloten kan worden, en aan de binnenzijde nu mogelijk is om iets anders op te schroeven.

Een andere optie is natuurlijk om een europese kraan met Europees binnendraad aan te schaffen, maar daar was ik dan weer te koppig voor... ;)

Kun je evt. wat foto's laten zien hoe je de filterheks hebt aangesloten? Ik heb die filterheks(en) ook nog liggen en zie dat in de kookketel wel zitten. Waar heb je het verloopstuk gehaald? Bij brewpi zie ik wel diverse koppelingen en camloks. Als het met een camlock kan aan de binnenkant pan zou dat zeker mooi zijn. Bij brewpi zelf hebben ze ook een filterheks met koppeling maar die verkopen ze niet los denk ik.

André de Laat

Zo´n trubdam werkt niet in andere ketels. Je hebt ook een speciale wartel aan de binnenkant nodig waar je hem in steekt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.