Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Slangdoorvoer maken gistvat  (gelezen 492 keer)

Offline mrbassman1974

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Slangdoorvoer maken gistvat
« Gepost op: 03-10-2018 09:42 u »
Daar is ie weer  8)

Ik ben inmiddels weer wat verder met mijn installatie. Gisteren een Speidel gistvat binnengekregen wat prima in mijn vergistingskast past.
Wat me nu nog rest is het maken van een soort blowoff omdat het bijgeleverde waterslot te hoog is. Ik wil dit nu even heel simpel doen, met een stuk slang door de rubberdop van de Speidel dat ik uit laat komen in een beker water.

De bijgeleverde rubberdop  heeft een iets groter diameter dan de slang die ik heb liggen dus die sou ik graag willen klemmen/isoleren?  Weet iemand hier een goede manier voor? Naast beginnend amateurbrouwer ben ik ook muzikant dus massa's ductape voorradig  ;D , is dat geschikt?

Groeten,
Danny

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online haicoterbeek

• Super lid
  • Brouwerij “Ram”
Slangdoorvoer maken gistvat
« Reactie #1 Gepost op: 03-10-2018 13:55 u »
Als ik het goed begrijp is de diameter van de slang kleiner als die van het gat in de kurk.
Ik zou voor nood wat tape om de slang draaien zodat deze strak in de kurk zit.

Daarna op zoek naar een passende slangtuit en koppeling.

Offline Koen S

• Super lid
  • Land: be
  • Waar de brouwer komt, moet de bakker niet zijn.
    • Sint Franciscus Home Brewery
Re: Slangdoorvoer maken gistvat
« Reactie #2 Gepost op: 03-10-2018 14:10 u »
Een stukje van een siliconen bakmatje knippen en rond de slang draaien, klemt goed.

Offline Dirtbag

• Super lid
  • Syntax error!
« Reactie #3 Gepost op: 03-10-2018 16:18 u »
https://www.wildkamp.nl/product/normaplast-polyamide-verloopslangverbinder-2x-slangtule-4-x-3-mm/610312

en als je geen goeie maat kan vinden kan teflon tape je ook uit de brand helpen, is net wat dunner aan te brengen als een bakmat.

db

Offline mrbassman1974

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 03-10-2018 18:27 u »
Bedankt voor de reacties!

Heb inmiddels een provisorische plakbandoplossing gerealiseerd en getest op luchtdichtheid en dit viel niet tegen. Ik denk dat ik het zo maar eens ga proberen.Volgende week laatste brouwdag met moutextract. daarna nog een paar spulletjes kopen en met mout aan de slag.  Leuk!!!  8)

Online haicoterbeek

• Super lid
  • Brouwerij “Ram”
« Reactie #5 Gepost op: 04-10-2018 20:00 u »
Bedankt voor de reacties!

Heb inmiddels een provisorische plakbandoplossing gerealiseerd en getest op luchtdichtheid en dit viel niet tegen. Ik denk dat ik het zo maar eens ga proberen.Volgende week laatste brouwdag met moutextract. daarna nog een paar spulletjes kopen en met mout aan de slag.  Leuk!!!  8)
Succes!

Tags: