Bierbrouwen uitzenden op YouTube (live)

Gestart door Snotje, 02-10-2018 16:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heisenberg

Citaat van: Snotje op 05-10-2018  17:58 uIk moet een giststarter maken maar er zit geen moutextract in het moutpakket... Iemand een suggestie?

Zal ik gaan voor de appelsap?

Tja misschien is het meenemen van het wort zonder gist een beter idee. Dan doen we de giststarter van de week erin gooien gaan ook vast wel goed als ik de emmer dicht laat?
Heb je geen korrelgist? Dan zou ik die gebruiken. Bij het moutpakket zit toch Fermentis Abbaye? Dat is toch korrelgist? Ik zou gewoon dat gist erbij kieperen Snotje!

Snotje

Citaat van: Heisenberg op 05-10-2018  19:36 uHeb je geen korrelgist? Dan zou ik die gebruiken. Bij het moutpakket zit toch Fermentis Abbaye? Dat is toch korrelgist? Ik zou gewoon dat gist erbij kieperen Snotje!

Dus geen giststarter maken?

Richard3

Nee, gewoon op je wort strooien als het in het gistvat zit.

Heisenberg

Je kunt het gist eventueel ook oplossen in 150 m. water van 20 graden. Hoeft niet, kan wel. Hou wel de temperatuur van je wort in de gaten. Laat afkoelen tot 20-25 graden voordat je het gist erbij doet.

tdb

Zijn jullie al gestart? Posten jullie de link hier?

Erny


hansHalberstadt


Wildor

Ze hebben veel voorbereid, echter de parameter 'gezin' kan weleens roet in het eten gooien  :police:
Zal ongetwijfeld goed komen  :duimop:

Richard3

Citaat van: Erny op 06-10-2018  10:26 uIk zit er klaar voor😁

Hier zit het zaaltje ook al vol, 6 rijen dik!


Erny

 :D
Citaat van: Wildor op 06-10-2018  11:03 uZe hebben veel voorbereid, echter de parameter 'gezin' kan weleens roet in het eten gooien  :police:
Zal ongetwijfeld goed komen  :duimop:
:)

jackodb

Citaat van: Wildor op 06-10-2018  11:03 uZe hebben veel voorbereid, echter de parameter 'gezin' kan weleens roet in het eten gooien  :police:
Zal ongetwijfeld goed komen  :duimop:

Ik hoop dat je die parameter kan overtuigen van het 'groter belang'.  :)

Rob.Erto

Citaat van: Wildor op 06-10-2018  11:03 uZe hebben veel voorbereid, echter de parameter 'gezin' kan weleens roet in het eten gooien  :police:
Zal ongetwijfeld goed komen  :duimop:

Dat is ook nog de meest onvoorspelbare parameter, in ieder geval in mijn geval  ;D ;D

Heisenberg


Erny


Heisenberg

Citaat van: Erny op 06-10-2018  12:01 uWe worden in het "snotje" genomen
Nou dat denk ik niet. Misschien de zekeringen eruit toen ie de ketel aanzette...

Heisenberg

Snotje is nu online op het forum...

Erny

Citaat van: Heisenberg op 06-10-2018  12:14 uSnotje is nu online op het forum...
👍👍ik ho(o)p dat het ze lukt om de boel online te krijgen.

Richard3

Ja, de zaal wordt onrustig. ME staat voor de deur. Mocht het escaleren dan gaan ze charges uitvoeren.

Snotje

Sorry vertraging! Wordt 1500.. Wifi niet op orde en wortkoeler lekte!

Heisenberg

Citaat van: Snotje op 06-10-2018  12:26 uSorry vertraging! Wordt 1500.. Wifi niet op orde en wortkoeler lekte!
Mooi, dan kan ik thuis kijken!

Heisenberg

Jammer van de spiraalkoeler. Mja, er zal nog wel meer mis gaan hoor. Da´s normaal...

Snotje

Wortkoeler nu waterdicht... Wifi werkt nu ook maar we moeten nog schroten

Erny

Citaat van: Snotje op 06-10-2018  12:26 uSorry vertraging! Wordt 1500.. Wifi niet op orde en wortkoeler lekte!
Succes met alles. Zoals je merkt we leven met je mee.

Heisenberg

Citaat van: Snotje op 06-10-2018  12:31 uWortkoeler nu waterdicht... Wifi werkt nu ook maar we moeten nog schroten
We gaan het vanzelf zien. Ik heb de notificatie voor dit topic aanstaan. Werkt dat ook wanneer Snotje zijn post aanpast?

Heisenberg

Citaat van: Snotje op 06-10-2018  12:31 uWortkoeler nu waterdicht... Wifi werkt nu ook maar we moeten nog schroten
Kinderen vinden het leuk om te schroten, die van mij tenminste wel...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.