Koudhop filteren

Gestart door Conus89, 02-10-2018 11:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Conus89

Hallo,

Ik ben sinds kort aan het brouwen geslagen. Nu inmiddels bezig met mijn 4e brouwsel. Een red ipa.
Nu heb ik de koudhop toegevoegd en de hop zit er nu een dag of 4 in. Als ik het juist sg bereikt heb kan ik deze mooie ipa op fles zetten. Alleen ben ik bang dat ik de hop ( pallets) mee gevuld krijg in de flessen. Ik brouw met de Fermentasaurus en kan in principe direct vanuit het vat afvullen. Heeft er iemand tips?

Groet Koen

emiel1

Citaat van: Conus89 op 02-10-2018  11:20 uHallo,

Ik ben sinds kort aan het brouwen geslagen. Nu inmiddels bezig met mijn 4e brouwsel. Een red ipa.
Nu heb ik de koudhop toegevoegd en de hop zit er nu een dag of 4 in. Als ik het juist sg bereikt heb kan ik deze mooie ipa op fles zetten. Alleen ben ik bang dat ik de hop ( pallets) mee gevuld krijg in de flessen. Ik brouw met de Fermentasaurus en kan in principe direct vanuit het vat afvullen. Heeft er iemand tips?

Groet Koen
Je pellets zakken normaal gesproken behoorlijk goed uit naar de bodem, dus met je fermentasaurus kun je eerst je hop aftappen en dan heb je bij het bottelen nauwelijks hopdeeltjes over.
Als je je bier helemaal helder wilt hebben kun je ervoor kiezen eerst te cold crashen (temperatuur verlagen naar een graad of 3 en dan een dag of 2 wachten), dan ben je er zeker van dat er geen hopdeeltjes meer in je bier drijven

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.