Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Eerste Barley Wine, gestokte vergisting. Oorzaak?  (gelezen 2255 keer)

Offline Oink

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Eerste Barley Wine, gestokte vergisting. Oorzaak?
« Reactie #25 Gepost op: 07-01-2019 09:52 u »
Kleine update.

Na regelmatig proeven is de BarleyWine naar mijn idee nu op smaak. De afgelopen maand was de jeneverbes vrij sterk (scherp) aanwezig, gisteravond vond ik het voor het eerst gebalanceerd smaken. Er zit ruim koolzuur in, vermoedelijk gist hij dus nog langzaam door. Voor de zekerheid alles maar in plastic zakken in de kelder gezet.  :)

Het is een er vol bier geworden wat vermoedelijk wel iets met de vergistingsgraad te maken heeft. Het is zeker geen door drinker, na 1 flesje zit je eigenlijk gewoon al vol.

Al met al wel tevreden, alcohol warmend bier voor de komende twee maanden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
Re: Eerste Barley Wine, gestokte vergisting. Oorzaak?
« Reactie #26 Gepost op: 07-01-2019 18:45 u »
Hoe kom ik er achter of de alcoholtolerantie het probleem is?
Een half litertje afhevelen en daar nog wat sterke suikeroplossing bij 20 gram opgelost in 20 ml water. Als het dan weer gaat gisten dan zat je onder de alcoholgrens. Als het niet gaat gisten dan kan het zijn dat je boven de alcoholgrens zit of dat de gist uitgewerkt was. (Dus dan weet je eigenlijk niets.)

Tags: