Opgepast brandgevaar Dame Jeanne

Gestart door knifeman, 27-09-2018 11:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knifeman

Had ik dit even voor  :( :o... gisteren gebotteld en dame jeanne buiten gezet met water in om te weken... begon het daarnet naar plastic te ruiken... moet er niet aan denken dat ik ze op het keukenaanrecht had laten staan voor het raam...





Nu weet ik ook dat glas en zon altijd een beetje oppassen is, maar zo extreem allo kroket  :o

Wist niet dat brouwen zo gevaarlijk was ;)

tdp

Haha, mooi vergrootglas gecreëerd dus :)

mbroek

Je moet je brouwketel er ook mee verwarmen  :)

Eric v B

Wow, dat is heftig! Ik had de verhalen wel eens gehoord over oppassen met vaasjes op de vensterbank maar ik heb altijd gedacht dat het wel mee zou vallen maar hierbij het bewijs dat het serieus is.

breda82

Damn!
Ja goeie tip om even bij stil te staan.

Weet nu ook wat een dame jeanne is hehehe

Oscar

 ;D ;D ;D heb dit een tijdje geleden gezien met een glimmende schaal waar chips in zat....de zon in de juiste stand....spontane ontbranding.... :-)

Oscar

Citaat van: knifeman op 27-09-2018  11:10 umoet er niet aan denken dat ik ze op het keukenaanrecht had laten staan voor het raam...

Dan was er waarschijnlijk niets gebeurd... :)

Knobby

Citaat van: Oscar op 27-09-2018  21:02 uDan was er waarschijnlijk niets gebeurd... :)
Ik heb met een Geuze fles (weet niet meer of de kleine of grote versie) op dezelfde manier het plastieken handvat van mijn blender gesmolten op het aanrecht.
Ken ook mensen die schroeiplekken op de houten vloer hebben van knikkers in de zon.

mbroek

Citaat van: Eric v B op 27-09-2018  12:31 uWow, dat is heftig! Ik had de verhalen wel eens gehoord over oppassen met vaasjes op de vensterbank maar ik heb altijd gedacht dat het wel mee zou vallen maar hierbij het bewijs dat het serieus is.

Bij mijn vader eens gebeurt met een bril die op tafel lag bij het raam, het tafelkleed begon te branden. De juiste plaats en juiste stand van de zon en je hebt een brandpunt. Het is wel goed afgelopen behalve voor het kleed.

Dirtbag

Ik heb een tijdje terug een gloednieuwe oculus go naar de knoppen geholpen door hem met de lenzen omhoog buiten neer te liggen in de zon, display was op een aantal plekken kapot.

db

knifeman

Citaat van: Dirtbag op 28-09-2018  15:37 uIk heb een tijdje terug een gloednieuwe oculus go naar de knoppen geholpen door hem met de lenzen omhoog buiten neer te liggen in de zon, display was op een aantal plekken kapot.

db
Ook ne zure....


hansHalberstadt

Ik dacht eigenlijk dat warmtestraling niet door water komt, maar blijkbaar toch wel. (De brandweer gebruikt een water nevel om straling van vuur te blokkeren)

Dirtbag

Citaat van: knifeman op 28-09-2018  17:39 uOok ne zure....

Das wel een grappige, ik heb onder garantie een nieuwe gekregen, terwijl er in de handleiding voor wordt gewaarschuwd dat het niet onder garantie zou vallen. Ik vermoed dat dit te maken heeft dat ik hem rechtstreeks bij Oculus heb gekocht en hij officieel in Nederland nog niet op de markt was. PR dus waarschijnlijk. De eerste vervanger die ik binnenkreeg had echter af fabriek een streep. Die is ook meteen vervangen.

db

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.