Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Alternatief voor Chocolademout  (gelezen 259 keer)

Online Ronnie

• Reynaert Wijn- en Bier Gilde
  • Super lid
  • Land: be
  • Medewerker Reynaert Wijn-makers & Brouwers Gazet
Alternatief voor Chocolademout
« Gepost op: 26-09-2018 17:50 u »
​Ik ben op zoek voor een alternatief voor donker bier dat ik es wil proberen.

Iemand een idee met koffie?  Hoeveel? Smaak? Lekker?
En wat te denken om met wat Nescafť als alternatief kleur en smaakmiddel te werken?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Gossi

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Alternatief voor Chocolademout
« Reactie #1 Gepost op: 26-09-2018 19:29 u »
Gewoon donkere kandijsiroop maken of kopen. Dit na het koken voor het afkoelen in de hete wort kieperen.
Heb ik wel succes mee.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
Re: Alternatief voor Chocolademout
« Reactie #2 Gepost op: 26-09-2018 19:50 u »
Je zou eens wat verhoudingen kunnen uitproberen in een serie flessen zoals Jacques ook vaak doet. Een basis bier brouwen zonder de koffie en dan in literflessen aangeŽnt met gist verdelen en aanlengen met bv 100 ml water+ koffie met verschillende sterkte koffie. Dan krijg je overal zelfde sterkte bier, naar met verschillende sterkte koffie.

Tags: