Ik ben Bram

Gestart door BramBier, 25-09-2018 19:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BramBier



Hallo,

Ik ben Bram, ik ben geboren op 27 maart '98 en ben begin dit jaar begonnen aan het brouwen van (nu nog normaal pils)

Ik volg de opleiding MBO Game-art & Animatie op het SintLucas in Eindhoven. Als het goed gaat studeer ik dit jaar af.
In mijn vrije tijd werk ik er zelf ook aan en post ik alles op mijn portfolio: https://www.artstation.com/bramaarts 

Ik vond en vind bier nog altijd super lekker en wou het zelf maken, begin dit jaar kreeg ik voor mijn verjaardag een geheel
beginners bierbrouw pakket. En zo ben ik begonnen met: Brambier
Met nu nog gewoon pils maar in de toekomst wil ik meer experimenteren met smaken en soorten.
Je kan mijn productie volgen op Facebook: https://www.facebook.com/bierbram of op mijn website/blog: https://www.bramsbrouwerij.nl/


Dit was mijn eerste brouwsel: gewoon pils om het allemaal onder de knie te krijgen. Nu ze allemaal op zijn en ik allemaal hele
goed feedback heb gekregen heb ik mijn recept en handelingen verbeterd. Hopelijk smaakt ie nu nog lekkerder dan de eerste.

Ik gebruik nu nog Brewferm blikken maar wil later echt alles zelf maken.
 
Ik ben nog heel nieuw hier en kijk uit naar van alles hier op het forum,

See you space cowboy

Johan_vL

Welkom Bram, ik ben wel benieuwd op welke temperatuur je bier heeft gegist en of je daarna het bier gelagerd hebt bij een lagere temperatuur?
Groet, J. :brouwen:

BramBier

Citaat van: Johan_vL op 25-09-2018  19:45 uWelkom Bram, ik ben wel benieuwd op welke temperatuur je bier heeft gegist en of je daarna het bier gelagerd hebt bij een lagere temperatuur?
Groet, J. :brouwen:

Hi Johan,

Ik heb mijn bier gegist rond een temperatuur van 18 à 23 graden, daarna inderdaad mijn bier gelagerd bij een temperatuur rond de 20 à 23 graden.

Mark GA

Ehm ja...

Bram, welkom en leuk je zo enthousiast te zien.
Welke gist heb je gebruikt?
Een pils is een ondergister (lager).
Bij jouw temperaturen heb je het over een bovengister (ale).
Schaf een koelkastje aan voor een tientje en een Inkbird of STC1000 met verwarmingselement en je kunt een pils maken.
Maar begin even met een boek.
Beste investering die je kunt doen: Verander water in bier van Adrie Otte
Maar de beheerder van dit forum kent vast ook wel iemand die een boel heeft geschreven...

MikeG

Hi Bram,

Welkom!  Leuk dat je al aan het brouwen bent geslagen en het forum hebt gevonden. Wat een leuk etiket!

Adbrouwt

Welkom Bram. Mooi etiket trouwens en je bent al lekker bezig. Ik zal je meteen uit de droom helpen pils is één van de moeilijkere bier stijlen om goed te brouwen. Iedere kleine afwijking proef je in pils. Zoals je al begrepen hebt uit de vorige reacties heb je waarschijnlijk een blond gemaakt. Niks mis mee natuurlijk want ook een blond kan heel lekker zijn. Veel plezier met je nieuwe hobby want volgens mij heb je de smaak te pakken.
 :degroeten:

Heisenberg

Welkom Bram.

Je gebruikt nu blikken begrijp ik? Dat is de gemakkelijkste manier van brouwen natuurlijk. Niks mis mee hoor. Ik heb er ook tig gebrouwen. Maar eigenlijk heeft het niks met brouwen te maken hè? Met mout brouwen is toch heel anders. Veel leuker ook. Met een blik ben je al bij de stap afgekoeld wort nadat je water hebt toegevoegd en goed hebt geroerd. Zoals Mark ook al aangaf zijn er gelukkig goede boeken te koop. En, nogmaals: investeer in een vergistingskast. Nadat ik mijn startersset had aangeschaft was dat mijn eerste échte investering in het brouwproces. Om goede biertjes te brouwen is een vergistingskast onontbeerlijk. Je hebt er zoveel plezier van!

Leuk etiketje inderdaad. Maar daar gaat mijn interesse helemaal niet naar uit. Prioriteit 1 is veel leren door zelf te brouwen. Ook is het leuk wanneer je een keer bij een hobbybrouwer zou kunnen gaan kijken. Heb ik ook gedaan en dat was erg leerzaam. Geen idee waar je woont. Je studeert in Eindhoven. Woon je daar ook? Je bent altijd welkom om te komen kijken.

Je bent op een plaats terecht gekomen boordevol informatie. Lees je goed in. Vooral over de aankoop van je spullen. Vele wegen leiden naar Rome.

Sukses man!

Grtz,

Heis  :degroeten:

remolen

welkom Bram!

Leuk etiket!

Ik wens je veel brouwplezier en leesplezier op dit forum.


Nick H.

Citaat van: BramBier op 25-09-2018  19:41 uIk ben Bram, ik ben geboren op 27 maart '98 en ben begin dit jaar begonnen aan het brouwen van (nu nog normaal pils)

Hartelijk welkom op dit forum Bram...
En vanaf nu mag je nooit meer iets "normaal pils" nomen.
Wij brouwen bieren met liefde en aandacht.
 :biersmile:

Léon Kanters

Leuk om te zien dat ook aangestoken bent met deze leuke hobby.
Ik zag op je site dat je ook in Eindhoven bezig bent met brouwen.

Mocht je een keer mee willen kijken tijdens een van mijn brouwdagen hoor ik het wel  :biersmile:

Yoran

Welkom Bram! Wie weet maak jij over een tijdje een echte Bramen Brambier. Lijkt mee een mooie combinatie!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.