Beermkr: moutbrouwen op het aanrecht in 1 week

Gestart door Hans E. Pans, 25-09-2018 17:46 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans E. Pans

Een kastje op je aanrecht, mout en hop erin, water erbij, deurtje dicht en na een week heb je 1 gallon perfect (?) gebrouwen en uitvergist bier. Ondertussen volg je het brouwproces via de app op je gsm. Niet overhevelen, geen gistkast, geen inkbird, geen slangen, niet bottelen. Ideaal. Toch? Of...?

Of is dit de beermakers' senseo?

Voor mij haalt het een beetje het 'brouwen' uit het bierbrouwen, maar misschien zijn er hier mensen die er een hebben?

https://www.digitaltrends.com/home/beermkr-all-in-one-homebrewing-machine/

Wildor

Citaat van: Hans E. Pans op 25-09-2018  17:46 uEen kastje op je aanrecht, mout en hop erin, water erbij, deurtje dicht en na een week heb je 1 gallon perfect (?) gebrouwen en uitvergist bier. Ondertussen volg je het brouwproces via de app op je gsm. Niet overhevelen, geen gistkast, geen inkbird, geen slangen, niet bottelen. Ideaal. Toch? Of...?

Of is dit de beermakers' senseo?

Voor mij haalt het een beetje het 'brouwen' uit het bierbrouwen, maar misschien zijn er hier mensen die er een hebben?

https://www.digitaltrends.com/home/beermkr-all-in-one-homebrewing-machine/

Dit haalt de jus er wel uit zal ik maar zeggen... verder denk ik eerder dat dit de zoveelste 'bubble' op Kickstarter is.
Veel te vaak mooie filmpjes met mooie gerenderde modellen en uiteindelijk komt er niets uit, of het voldoet voor geen meter aan de verwachtingen.

Johan_vL

Ieder z'n meug, maar ik roer graag in potten en pannen. Heb nu wel een einkocher/weckketel besteld (LIDL 69.99 EUR), voor mijn spoelwater, dat is dan wel weer makkelijk... maar verder blijf ik lekker roeren, aftappen, meten en bijsturen in mijn pannen. :brouwen:

Pimmels

12 biertjes per batch/ week is niet veel, en alleen first wort hop mogelijk volgens mij? :weetniet:

tdp

Citaat van: Pimmels op 25-09-2018  20:30 u12 biertjes per batch/ week is niet veel, en alleen first wort hop mogelijk volgens mij? :weetniet:

Als ik kijk naar het filmpje, lijkt alleen maischhop mogelijk te zijn?

Pimmels

Citaat van: tdp op 26-09-2018  09:12 uAls ik kijk naar het filmpje, lijkt alleen maischhop mogelijk te zijn?
Ja inderdaad bij de maisch!

Wijbrouwers

Zelfde concept als de minibrew. Leuke gadget voor hipsters maar niets voor hobbybrouwers.
Ja, maar de grote bedrijven proberen het om recepten te testen zeiden ze bij Minibrew. Nee, volgens mij doen ze dat niet.

Goed. Gemak dient de mens, maar dit heeft mijns inziens niets meer met brouwen te maken.

ciesvandekwis

Creepy gast. En zedig zwijgen over hoeveel dat design ding gaat kosten. Ik voel een parodie opkomen. Iets van antieke koperen ketels en de Galliërs... ;-)

Hans E. Pans

Eerlijk gezegd vind ik op dit moment een Easybrew of vergelijkbare apparaten al te ver af staan van wat ik brouwen noem, laat staan een volautomaatje als de Beermkr. Ik wil brouwen met een ketel en een spaan, roeren, kijken, ruiken, voelen dat ik brouw.
Aan de andere kant vond ik ooit ook dat digitale fotografie niet 'echt' fotografie was :) dus wie weet heb ik over twee jaar ook een Easybrew staan :)   



Maran van Brakel

Typisch Amerikaans, lekker lui.
Dit is een beetje hetzelfde als cappuccino maken met een koffiepad-apparaat; drinkbaar maar geen échte cappuccino.
 
Het is wel een stuk goedkoper dan die MiniBrew van een tijdje terug.

Rob.Erto

Met brouwen heeft het weinig te maken. Ik vergelijk het met het opwarmen van een kant-en-klaar maaltijd, en dan zeggen dat je gekookt hebt. Daarnaast hoeft gallon brewing helemaal niet veel te kosten, sterker nog, dat kan met fractie van de kosten van zo'n apparaat.

Echter, als het mensen enthousiast maakt voor bier brouwen, top.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.