Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Te koop: complete handgemaakte brouwerij 3x 50 L  (gelezen 1359 keer)

Offline gijzelaerr

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
    • Brouwerij de pomp
Te koop: complete handgemaakte brouwerij 3x 50 L
« Gepost op: 25-09-2018 14:51 u »
fotos: https://imgur.com/a/qbayWoh

Brouwerij kopen? De handgemaakte installatie van Brouwerij de Pomp gaat na 6 jaar trouwe dienst in de verkoop. De drie open fusten (50 L) zijn al die tijd door ons gebruikt als maischketel, spoelketel en kookketel, voor de drie noodzakelijke stappen van het brouwproces. Dankij handige kranen kun je je brouwsel van ketel naar ketel brengen.

De maischketel en kookketel zijn voorzien van een ingebouwd (maar verwijderbaar) koperen filter. Daarnaast heeft de Pomp een roersysteem van een ruitenwissermotor gemaakt: deze wordt bij deze brouwset meegeleverd.

Om de fusten te verhitten kun je de bijgeleverde wokbranders gebruiken en om meteen aan de slag te kunnen hebben we ook gasflessen bij de deal gedaan. Om je brouwsel te koelen kun je de meegeleverde koelspiraal gebruiken. Vergisting vindt plaats in plastic vaten (60 L) die ook in dit pakket zitten. En als klap op de vuurpijl krijg je er een handschroter bij.

Alles op een rij:
* Drie fusten (50 L) als spoel-, maisch-, kookketel
* Koperen filtersysteem in de maisch- en kookketel
* Drie wokbranders inclusief 2 gasflessen
* Roersysteem incl. accu
* Twee vergistingsvaten
* Handschroter
* Koelspiraal
* siliconen slangen om alles aan elkaar te knopen

Op te halen in Amsterdam Oost, ik heb helaas zelf geen vervoer.

Stuur me een PM of email op gijsmolenaar@gmail.com als je interesse hebt.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline gijzelaerr

• Boven 10 berichten
  • *
    • Brouwerij de pomp
Re: Te koop: complete handgemaakte brouwerij 3x 50 L
« Reactie #1 Gepost op: 15-10-2018 11:13 u »
Brouwers!

Helaas hebben we nog weinig reacties ontvangen, misschien omdat ik geen richtprijs heb opgegeven zie ik nu. We hadden zo'n 400 euro in gedachten, maar aangezien hij weg moet kan je het gehele handelte morgen nog voor 350 euro op komen halen.  Daarvoor heb je een complete en handgemaakte brouwinstallatie.

Ik hoor graag van je.

Offline Striekert

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 15-10-2018 21:11 u »
Roersysteem ook los te koop?

Online MikeG

• Vol lid
  • Oefening baart kunst :-)
    • Zonzeels Redding
« Reactie #3 Gepost op: 16-10-2018 10:01 u »
Brouwers!

Helaas hebben we nog weinig reacties ontvangen, misschien omdat ik geen richtprijs heb opgegeven zie ik nu. We hadden zo'n 400 euro in gedachten, maar aangezien hij weg moet kan je het gehele handelte morgen nog voor 350 euro op komen halen.  Daarvoor heb je een complete en handgemaakte brouwinstallatie.

Ik hoor graag van je.

Hoewel ik het een alleszins redelijk prijs vind denk ik dat veel mensen 400,- te duur vinden voor deze set. Simpelweg omdat je voor minder dan 400,- een Easybrew kan kopen tegenwoordig met een paar tientjes extra erbij heb je ook een schrootmolen etc. Maar wat wie ben ik ;) Heel veel succes met de verkoop!!

Tags: