OBBK A3 - Brettanomyces Blond

Gestart door Ralph, 22-09-2018 20:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ralph

Hola brouwers,
Hierbij het recept waarmee ik de derde plaats in de A-klasse heb behaald bij het OBBK van vorige week.

Aangezien de BrouwHulp afdruk faalt in mijn Ubuntu VM :(, hierbij maar even een paar screenshots:

recept:


maischen:


metingen op de brouwdag:


Vergisting:
Ik heb 'm met de Mangrove Jack's vergist in 2 weken op 19-20 graden. SG was toen 1,009. Na de vergisting heb ik het bier overgeheveld naar een mandfles en het gistdepot van vier flesjes Orval toegevoegd. Hij is uitvergist tot 1,004 (overigens zonder al te droog aan te doen).

Verder: ik vond het persoonlijk mijn minst boeiende bier van mijn drie inzendingen, maar blijkbaar viel hij het best binnen het betreffende type :). Een volgende keer zou ik zeker voor een iets meer neutrale gist kiezen, hij neigde wat mij betreft teveel naar appeltjes (geen acetaldehyde-appeltjes ;)).
Anderhalve maand later was de brettgeur al erg aangenaam. Een maandje later heb ik 'm gebotteld met 3,5 gram suiker per liter. De fijne Brettgeur is zeker het meest geslaagd is aan dit bier; hij zou wat meer bitterheid kunnen gebruiken (wat ook het commentaar van de keurmeester was).

Hoewel het een prima drinkbaar bier is, denk ik dat je voor een Orval-achtig bier beter dit recept kunt volgen: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,32346.msg492817.html#msg492817.
 :brouwen:

Jacques

Ralph,

Dank voor het plaatsen van het recept.


Je had je handen vol tijdens de prijsuitreiking.  :)

Wolter

Nogmaals gefeliciteerd Ralph.

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 23-09-2018  00:17 uRalph,

Dank voor het plaatsen van het recept.

Ik zie niets.

Hopbier

Ralph

Haha, dank voor de foto Jacques!  :brouwen:

@Hopbier: misschien een andere browser proberen?

tdp


Sjaak_Deventer


orangeloo

Nogmaals nen dikke proficiat...  :biersmile:
Toch mooi die Orval depots, zijn er dit jaar meer die daar een prijs mee hebben gewonnen  ;D

Glasnost

Recept (afbeelding) is verdwenen. Kan deze wellicht opnieuw worden gedeeld (tekst dan ook maar gelijk bij voorkeur)?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.