Beestjes in mout

Gestart door goom, 22-09-2018 17:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans E. Pans

Citaat van: haicoterbeek op 23-09-2018  23:12 uOmdat je een fruitvliegje wel ziet en micro-organismen niet?
Ik schat het risico zeer laag in. Mocht je het alsnog niet vertrouwen?
Tuitje monstername kraan insprayen met Star-san.
De aftap en vlinderklep van mijn cct spray ik trouwens wel in met star-san voor en na het aftappen van dik geworden dun.

Mja, misschien, maar zelfde geldt voor microorganismen, eigenlijk alles was aan de binnenkant van dat kraantje kan komen

Alfred Brouwer

Citaat van: Heisenberg op 23-09-2018  17:00 uMaar toch een vraagje. Hoe bewaar jij je mout? Ik heb er extra twee lege brouwemmers met deksel voor aangeschaft om daar 25 kilo mout in te bewaren.

Voor goed afsluitbare voedselveilige 70 liter vaten waar precies een zak mout in past zoek even op: 53-WHV70


Heisenberg

Citaat van: Eric v B op 23-09-2018  19:33 uPas maar op want die deksels zijn lek!  ;)

Bij mij niet hoor  :) :) >:D >:D :D :D

Jacques

Citaat van: Hans E. Pans op 23-09-2018  22:52 uHalf-offtopic maar ik word momenteel helemaal gek van fruitvliegjes, ze weten zich zelfs toegang te verschaffen tot mijn gistkast. Ben bang dat ze via het aftapkraantje van mijn brewbucket mijn jongbier infecteren.

Er is een topic over het bestrijden van fruitvliegjes. Zie
Fruitvliegjes verdelgen?
en
Tips tegen fruitvliegjes: hoe kan je ze weren en bestrijden?

Deze topics zijn eenvoudig te vinden met de zoekfunctie van het forum...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.