STC 1000 sonde vastmaken aan gistfles, emmer, gistvat enz

Gestart door carinabreijaert, 18-09-2018 12:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

carinabreijaert

Om de temperatuursonde degelijk vast te maken aan je gistfles heb ik ondervonden dat de rode was van een babybel kaasje zich hier uitstekend voor leent. De was kleeft en blijft soepel ook al is deze wat ouder. Door de kleefkracht kan je het op verschillende materialen gebruiken en dat zonder schade aan te brengen op je fles of vat, doordat het soepel is kan je het op vlakke of gevormde flessen aanbrengen. Voor mij werkt deze oplossing erg goed. Wie weet heeft iemand baat bij deze tip.

mvg carina

Peterrr

Hoi, spanbandje om het vat en sponsje... werkt bij mij al 8 jaar prima

grt Peter

ciesvandekwis

Volgens mij gaat die was loslaten zodra je vat wat kouder wordt (en er wat condensvocht op komt). Check eens?

Mark GA

Spanbanden gaan per 2 stuks voor € 1,90 bij de Action.
Sponsje steel je uit je moeders gootsteenkastje.

Moeilijk doen met was (vastmaken, losmaken bij overhevelen, weer vastmaken, losmaken en weer vastmaken voor coldcrash, weer losmaken, etc.)? Ik pas.
Weet ook niet hoe warm die sonde mag worden voordat deze kapot gaat als je er hete was op giet... en blijft het echt plakken?

Brouwert

Citaat van: Mark GA op 18-09-2018  14:57 uSpanbanden gaan per 2 stuks voor € 1,90 bij de Action.
Sponsje steel je uit je moeders gootsteenkastje.

Na gerommel met ducttape dat steeds loslaat heb ik deze tip gejat en dat werkt echt super.

Zou je de sonde er ook onder kunnen steken/leggen? Het gewicht van het van/emmer/fles houdt hem wel op z'n plaats. Of zou je na vorming van een redelijke gistkoek geen betrouwbare waardes meer aflezen?

Mark GA

Ik denk dat alles na de hoofdvergisting dezelfde temperatuur aanneemt.
Warmte stijgt op ten opzichte van koude. Maar of dat in een afgesloten 30 litervat zoveel verschil gaat maken..?

Zeker weten doe ik dit niet maar er is vast wel een of andere ouwe rot alhier die dit getest heeft.

Maar je moet wel consequent zijn met meten. Niet eerst in het midden en dan er onder.

Heisenberg

Citaat van: Peterrr op 18-09-2018  12:30 uHoi, spanbandje om het vat en sponsje... werkt bij mij al 8 jaar prima

grt Peter



Ook van de Action. In plaats van een sponsje zou je ook van dat bubbeltjesplastic kunnen nemen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.