Algemeen > Boekbesprekingen

Jacques Bertens - Bierbrouwen voor Dummies

<< < (20/21) > >>

Jacques:

--- Citaat van: Takkie83 op 03-02-2021  19:57 u ---Toch weer even vraag om een update. Bol.com (via bovenstaande link) geeft nu aan dat de tweede editie vanaf 1 maart beschikbaar is en je kunt hem pre-orderen. Voor diegenen die de eerste editie reeds in hun bezit hebben, zitten er grote veranderingen in?

--- Einde van citaat ---

In deze versie zitten geen hele grote veranderingen. Die versie staat nog op stapel. Doordat ik met heel veel dingen bezig ben is het nog niet van gekomen om het boek een echte revisie te geven. De laatste tijd ben ik veel bezig geweest met het opzetten van een website met door mij gemaakte foto's (www.loonsfotowerk.nl). Dit heb ik ook gedaan om meer ervaring op te doen met Wordpress voor het maken van websites. De site Hobbybrouwen.nl hoort namelijk ook eens in een ander jasje gestoken te worden. Zo veel te doen en zo weinig tijd... Het bijhouden van dit forum kost elke dag ook de nodige uren. Ik ben onlangs korter gaan werken maar kom nog steeds tijd te kort.

Novice77:

--- Citaat van: Jacques op 03-02-2021  23:13 u ---De site Hobbybrouwen.nl hoort namelijk ook eens in een ander jasje gestoken te worden. Zo veel te doen en zo weinig tijd...

--- Einde van citaat ---

Jacques, heb je al een idee hoe je dat wil gaan doen?
Ik heb op andere (niet brouwgerelateerde) fora gezien dat ze Discourse forumsoftware gebruiken. Open source, gratis als je het op eigen of virtuele server (bijv AWS) installeert, en erg veelzijdig. Er is een Docker container beschikbaar voor eenvoudige installatie. Probleem is vermoedelijk de migratie van oud naar nieuw... Geen idee hoe je dat moet aanpakken. Zijn er forumleden met zulke ervaring/kennis?

brewt:

--- Citaat van: Novice77 op 04-02-2021  08:47 u ---Jacques, heb je al een idee hoe je dat wil gaan doen?
Ik heb op andere (niet brouwgerelateerde) fora gezien dat ze Discourse forumsoftware gebruiken. Open source, gratis als je het op eigen of virtuele server (bijv AWS) installeert, en erg veelzijdig. Er is een Docker container beschikbaar voor eenvoudige installatie. Probleem is vermoedelijk de migratie van oud naar nieuw... Geen idee hoe je dat moet aanpakken. Zijn er forumleden met zulke ervaring/kennis?

--- Einde van citaat ---
Zoiets? Er zijn best veel migration guides te vinden over hoe dit aan te vliegen. https://meta.discourse.org/t/how-to-migrate-from-smf2-to-discourse/90129

Pieter1954:
Ik ben al 10 jaar forumlid en moderator op www.woodworking.nl Het forum met 27000 leden is ruim een jaar geleden overgestapt op XenForo software en functioneert goed. Het is niet gratis maar de kosten zijn voor een deel door de leden betaald. Als je wilt kun je de oprichter en beheerder Jaap benaderen.

Takkie83:
Ok dank voor de toelichting Jacques en succes met de drukte!  :biersmile:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie