Even Voorstellen: Martin Wallenburg

Gestart door Wally, 14-09-2018 09:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wally

Hallo,

Mijn naam is Martin en ik woon in Amersfoort.

Vorig jaar oktober ben ik begonnen met bierbrouwen; potten, pannen, plastic emmers etc. Dirct na de eerste keer wist ik dat ik dit vaker wil gaan doen. Inmiddels zijn de potten en pannen opgewaarderd naar een "grote pan met stekker" de Grainfather. Ondertussen worden mijn biertjes steeds beter(niet alleen mijn mening  ;))

Na een jaar vooral meegelezen te hebben werd het wel 's tijd mezelf voor te stellen! Onlangs heb ik het "bewezen recepten" topic uitgepluisd en ook daar weer mooie dingen gevonden.

kortom; dat smaakt naar meer! veel brouwplezier, groet, Martin

Johan_vL

Welkom op het forum Martin en veel brouwplezier toegewenst!! :brouwen:

Wally


haicoterbeek


Wally

Dank Haico!

Haico ik zie dat jij ook een c(hr)onical fermenter hebt. Vraagje: hevel jij voor het bottelen nog over of het je voor die tijd de gist en ander residu al afgetapt waardoor dit niet nodig is.

Zelf heb ik een conical fermenter van Grainfather (dual valve). En dus (naar mijn idee goed in staat het (gist) residu goed af te voeren) en hevel om die reden niet over. Ben benieuwd naar jouw ervaring!

groet, Martin

Update: ondertussen ook deze post gevonden: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,34065.msg517135.html#msg517135

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.