Wanneer moet je suiker toevoegen

Gestart door Jan47, 14-09-2018 09:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan47

Vraag van mij,

Ik wil graag weten wanneer je suiker moet toevoegen.
Ik ben in het bezit van een nieuwe grainfather. Ik wil een tripel gaan brouwen.
Nu staat er in het recept dat ik 950 gram suiker moet toevoegen.
Bij welke temp. kan ik dat het beste doen?
Is dat direct voor het kookproces of na het kookproces of als ik het in het gistingsvat doe?

Grtz Jan

seed7

5-10 minuten voor einde kook.

Als de hoeveelheid suiker veel meer als 10-15% van de totale stort is kan het zinvol zijn om dit pas kort na het hoogtepunt van de gisting te doen.

Ingo

Jan47

Bedankt voor de info, ik kan weer verder.  :duimop:

Oscar

Citaat van: Jan47 op 14-09-2018  09:22 uIk wil graag weten wanneer je suiker moet toevoegen.

Ongeacht de vraag... je MOET niets !!!! je bent altijd vrij om zelf te bepalen wanneer jij iets wilt toevoegen, alles kan. Voel je vrij en doe eens gek... en bewandel eens het pad dat nog vrijwel niemand heeft bewandeld.... ;) :brouwen: :biersmile:

hansHalberstadt

Citaat van: Oscar op 15-09-2018  11:14 uOngeacht de vraag... je MOET niets !!!! je bent altijd vrij om zelf te bepalen wanneer jij iets wilt toevoegen, alles kan. Voel je vrij en doe eens gek... en bewandel eens het pad dat nog vrijwel niemand heeft bewandeld.... ;) :brouwen: :biersmile:
Paden volgen die nog niemand heeft bewandeld kan wat interessants opleveren, maar wat voor pad had je hier in gedachten dan anders dan bij koken of tijdens de gisting toevoegen?

Johan_vL

Citaat van: Oscar op 15-09-2018  11:14 uongeacht de vraag...je MOET niets !!!! je bent altijd vrij om zelf te bepalen wanneer jij iets wilt toevoegen, alles kan. Voel je vrij en doe eens gek...en bewandel eens het pad dat nog vrijwel niemand heeft bewandeld.... ;) :brouwen: :biersmile:

Dan is het geen pad naar mijn idee, maar meer een jungle tocht...... :o

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.