Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ik ga voor een éénvats Vlaams Bruin-solera!  (gelezen 10133 keer)

Offline Koen S

• Super lid
  • Land: be
  • Waar de brouwer komt, moet de bakker niet zijn.
    • Sint Franciscus Home Brewery
Re: Ik ga voor een éénvats Vlaams Bruin-solera!
« Reactie #75 Gepost op: 10-10-2019 16:22 u »
De keren dat ik met de Roeselare Blend werkte, haalde ik telkens een andere svg, variërend tussen 75 en 82%. Bij de 82% had ik de eerste vergisting wel gedaan met een sacch. De 75% was puur Roeselare blend vanaf de eerste gisting zonder andere gist.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline BrouwMark

• Super lid
  • Land: nl
  • Huisbrouwerij Bestenasse
Re: Ik ga voor een éénvats Vlaams Bruin-solera!
« Reactie #76 Gepost op: 10-10-2019 17:14 u »
Ok, ik zit nu ook op de 75%, komende van 1045. Als ie over 2-3 maanden nog steeds 1011 is lijkt me dat redelijk stabiel... Grappig dat 'mijn' wilde gist een stuk harder zijn best heeft gedaan, die is van 1048 beland op 1003 (94% svg) en daalt nog steeds langzaam.