Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Arsegan Easybrew 50 L  (gelezen 2747 keer)

Offline BLUB

• Senior lid
  • Land: nl
  • zonder BLUB geen bier!
Re: Arsegan Easybrew 50 L
« Reactie #50 Gepost op: 05-10-2018 10:40 u »
Goed bezig Dirtbag   :petje-af:

:degroeten:

BLUB

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MartijnNOP

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Arsegan Easybrew 50 L
« Reactie #51 Gepost op: 08-10-2018 13:08 u »
Afgelopen zaterdag voor het eerst gebrouwen met de Easybrew 50.

Mezelf wel verbannen naar de garage, want die die 3,4 liter water per uur die ik wegkookte tijdens de test, daar werd mijn keuken niet blij van (EB past niet onder mijn afzuigkap met uitgetrokken moutkorf)

Wat een genot dat de temperatuur automatisch voor je bijgehouden wordt, dat je al kunt beginnen met koken terwijl je nog aan het spoelen bent en alles (op de ketel na) alweer schoon hebt aan het einde van je brouwdag.

Kwam precies op mijn gewenste volume uit. Start SG was 1.059 ipv 1.066, maar dat was mijn eigen schuld.
Ik had de eerste stap van het automatische programma ingesteld op 71 tbv correctie mouttemperatuur. Hierna vergeten om het volgende programma al aan te slingeren tijdens het inmaischen. Dus mijn beslag bleef netjes op 71 graden.  ;)

Koelen ging een stuk sneller dan ik gewend was met het rondpompen van het wort. Geen last gehad van een vastgelopen pomp met de hopzakken.

Brouwzaalrendement iets teruggeschroefd voor het volgende recept en de 71 graden stap sla ik over.

mijn spoelwater wordt nog wel een dingetje, want dat deed ik t/m nu met de 16,5l Grainfather waterkoker.

Al met al een fijne ervaring.   :brouwen:

Tags: