Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Reactie op melding beheer  (gelezen 889 keer)

Offline wiliam

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Bio waar mogelijk.
Reactie op melding beheer
« Gepost op: 10-09-2018 23:33 u »
Het is sommige opgevallen, dat ik een bepaald bedrijf, wat veel bij naam noem, bij mijn reacties.
Dit omdat ik me richt op een bepaalde manier van brouwen.
Beheer heeft mij hier, terecht op de man af, op aangesproken.

Heb persoonlijk goede ervaring met het bedrijf , als klant.
Zal me in de toekomst wat terughoudender opstellen in deze,
en dit fantastisch forum, naar eer en geweten, blijven bezoeken.

Wiliam

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline haicoterbeek

• Senior lid
  • Land: nl
  • Brouwerij “Ram”
Re: Reactie op melding beheer
« Reactie #1 Gepost op: 11-09-2018 09:44 u »
Netjes. Succes met het brouwen van biologisch bier.

Online Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Green Anchors Crew
« Reactie #2 Gepost op: 11-09-2018 10:29 u »
Het is sommige opgevallen, dat ik een bepaalt bedrijf, wat veel bij naam noem, bij mijn reacties.
Dit omdat ik me richt op een bepaalde manier van brouwen.
Beheer heeft mij hier ,terecht op de man af, op aangesproken

Heb persoonlijk goede ervaring met het bedrijf , als klant.
Zal me in de toekomst wat terughoudender opstellen in deze,
en dit fantastisch forum, naar eer en geweten, blijven bezoeken.

Wiliam

Dit roept vooral de vraag op: welk bedrijf bedoel je? Volgens mij mag je best nog 1x de naam noemen, ook van beheer.
Als jij er zulke fantastische ervaringen mee hebt hebben we er allemaal baat bij denk ik?
Er is elders een behoorlijk lange discussie gaande over Brouwmarkt bijvoorbeeld, waar ik de ene keer (hele tijd terug alweer) superslechte ervaring mee had maar waar ik op moest terugkomen, omdat ze een behoorlijke serviceslag hebben gemaakt.
Daar mag je man en paard benoemen dus waarom ook niet hier?
Het lijkt me niet de bedoeling dat je onder elke post van jezelf zet dat bedrijf X zo geweldig is. Maar aangezien ik (en met mij wellicht ook anderen?) getriggered ben door jouw post wil ik wel weten waar het over gaat nu...

Trouwens: je hebt zelfs in je bio(haha) staan dat je waar mogelijk bio wilt brouwen. Dan ben je toegewijd bezig.
Waarom is dat? Heb je een idealistische reden?

Offline haicoterbeek

• Senior lid
  • Brouwerij “Ram”
« Reactie #3 Gepost op: 11-09-2018 10:41 u »
Dit roept vooral de vraag op: welk bedrijf bedoel je?
https://bio-brouwmaat.nl/

Wiliam heeft deze een enkele keer genoemd als bio brouwen ter sprake kwam.
Voor de biologische brouwer een leuk adres om eens te bekijken.

Ik vind wel dat er met twee maten gemeten wordt. In een topic brouwsnippers van Brouwstore verloten en een pas verschenen boek promoten is blijkbaar wel toegestaan.

Offline PiWi

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 11-09-2018 14:49 u »
Misschien omdat Brouwmarkt een sponsor van het forum is? Vind ik niet zo gek dan.

Online Mark GA

• Super lid
  • Green Anchors Crew
« Reactie #5 Gepost op: 11-09-2018 14:51 u »
Misschien omdat Brouwmarkt een sponsor van het forum is? Vind ik niet zo gek dan.
Je bedoelt vast Brouwstore.

Offline Etn82

• Beheerder
  • Super lid
  • Life is too short to drink bad beer
    • www.debebaardebrouwer.nl
« Reactie #6 Gepost op: 11-09-2018 17:40 u »
Ik vind wel dat er met twee maten gemeten wordt. In een topic brouwsnippers van Brouwstore verloten en een pas verschenen boek promoten is blijkbaar wel toegestaan.

Brouwstore is de sponsor die de Houtsnippers te beschikking stelt voor de betreffende wedstrijd. Het lijkt me daarom helemaal niet gek dat ze dan ook genoemd worden. Dit is de normale gang van zaken, wanneer een derde partij het forum sponsort.

Het boek is van forumoprichter Jacques Bertens. Door de geruime tijd die Jacques aan het forum besteedt en de  diverse keren dat hij prijzen heeft bekostigd uit de foruminkomsten, ben ik van mening dat er hier geen grote commerciële belangen in het spel zijn.

Het is echter wel forum beleid dat derden niet op eigen houtje het forum gaan gebruiken om hun producten en diensten te promoten. Door het grote aantal reacties van William in een korte periode, had er het de schijn van dat hier sprak van was. Het is belonenswaardig, dat William dat in dit topic rechtzet.

Online hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten

Offline haicoterbeek

• Senior lid
  • Brouwerij “Ram”
« Reactie #8 Gepost op: 11-09-2018 21:15 u »
Het is belonenswaardig, dat William dat in dit topic rechtzet.

Zeker netjes (zie mijn eerdere reactie). Helemaal als je bedenkt dat Wiliam geen enkele bemoeienis heeft met https://bio-brouwmaat.nl/ en in deze dus geen enkele blaam treft.
Hij noemde het bedrijf slechts als het relevant was voor het topic.

Ik snap dat jullie (beheerders) ingrijpen als mensen over de schreef gaan. En dat is goed. In dit geval vind ik het een overdreven reactie.

Offline Etn82

• Beheerder
  • Super lid
  • Life is too short to drink bad beer
    • www.debebaardebrouwer.nl
« Reactie #9 Gepost op: 11-09-2018 22:10 u »
Ik snap dat jullie (beheerders) ingrijpen als mensen over de schreef gaan. En dat is goed. In dit geval vind ik het een overdreven reactie.

Wij als beheerders hebben contact met William opgenomen, naar aanleiding van reacties van andere forumleden die zich afvroegen of er in deze sprake was van sluikreclame (en daarmee dus belangen die William zou hebben in de webwinkel). Omdat die indruk bestond bij diverse forumleden, heeft het beheer navraag gedaan bij William. Volgens ons niet overdreven.

Maar zo werkt dat met dit soort gevallen. We krijgen een groot aantal melding van actieve forumleden, die de indruk hebben dat er sprake is van sluikreclame. Zij storen zich daar aan, en verwachten dat wij er tegen optreden. Een ander deel van de forumleden stoort zich niet aan eventuele sluikreclame, en vindt onze reactie vervolgens overdreven.

Heb vroeger een bijbaantje in een keuken gehad. Daar heb ik al snel geleerd dat je niet voor alle smaken kan koken. De een vindt het te flauw, de ander te zout. Sinds dien neem ik ik het allemaal maar met een korreltje zout,..

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #10 Gepost op: 12-09-2018 21:48 u »
Zeker netjes (zie mijn eerdere reactie). Helemaal als je bedenkt dat Wiliam geen enkele bemoeienis heeft met https://bio-brouwmaat.nl/ en in deze dus geen enkele blaam treft.
Hij noemde het bedrijf slechts als het relevant was voor het topic.

Wiliam reageerde in oude topics waarin al een tijd geen reacties gegeven waren en promootte het betreffende bedrijf. Daardoor wekte hij de schijn dat hij commerciële belangen had bij het bedrijf. In ieder geval werd dit gemeld aan de beheerders.
Vervolgens is aan Wiliam om opheldering gevraagd. Die heeft hij gegeven. Daarmee is de zaak voor ons als beheerder afgehandeld.

Online Mark GA

• Super lid
  • Green Anchors Crew
« Reactie #11 Gepost op: 12-09-2018 22:10 u »
Uit jullie antwoorden leid ik af dat er dus meerdere mensen dit gerapporteerd hebben aan de beheerdersgroep?
Zijn er serieus mensen die zich hier aan storen en dan zó ver gaan om die posts te rapporteren? Dan ben je namelijk al een paar stappen verder, als je rapporteert. Jezelf afvragen of iemand andere belangen heeft is 1. Een opmerking maken bij het betreffende topic over eventuele belangenverstrengeling is stap 2. Maar stap 3? Rapporteren? Dan moet je je wel heel erg ergeren aan iemands bijdragen. En stap 2 overslaan.
En dan zijn het zelfs meerdere mensen die zo ver gaan...
Dat verbaast me enigszins.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #12 Gepost op: 12-09-2018 22:20 u »
Uit jullie antwoorden leid ik af dat er dus meerdere mensen dit gerapporteerd hebben aan de beheerdersgroep?
Zijn er serieus mensen die zich hier aan storen en dan zó ver gaan om die posts te rapporteren? Dan ben je namelijk al een paar stappen verder, als je rapporteert. Jezelf afvragen of iemand andere belangen heeft is 1. Een opmerking maken bij het betreffende topic over eventuele belangenverstrengeling is stap 2. Maar stap 3? Rapporteren? Dan moet je je wel heel erg ergeren aan iemands bijdragen. En stap 2 overslaan.
En dan zijn het zelfs meerdere mensen die zo ver gaan...
Dat verbaast me enigszins.

Niet iedereen reageert op eenzelfde wijze.

Zelf zette ik ook mijn vraagtekens. Vooral omdat wel heel vaak in een korte periode de betreffen firma genoemd werd in slapende topics waarin sprake was van biologische mouten.

Wiliam heeft een duidelijke uitleg gegeven en daarmee is de kwestie afgedaan. Het topic sluit ik dan ook.

Tags: