Even voorstellen: Mark Vermeer

Gestart door MarkusFTW, 10-09-2018 20:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkusFTW

Hallo forummers,

Ik wil vanaf nu wat actief worden op dit forum, dus het leek mij handig om mij even voor te stellen.

Ik ben Mark, 30 jaar uit Nijmegen. Ik ben zelf een biotechnoloog, dus heb altijd fascinatie gehad voor micro-organismen en gefermenteerd producten (bier in het bijzonder).  Begin dit jaar heb ik een Brewferm starters kit extra compleet gekocht bij van der Kooy in Jubbega. Dit is met een 25 liter emmer.

Inmiddels heb ik, met goede tips van het forum waar ik tot nu toe anoniem mee las, mijn eerste biertje zojuist gebotteled. Ik ben wel rustig begonnen met een Brewferm IPA blik, dit was ook verstandig want de routine is er nog niet ;). Eind dit jaar wil ik proberen 'echt te brouwen', ik ben zelf een fan van craft beer met speciale hop soorten, dit lijkt mij superleuk om te proberen. Ook met typen gist spelen lijkt mij een mooie uitdaging. Als het zover is, zal ik zeker om jullie hulp vragen.

Cheers!

joenedu

Welkom!
Gaaf, met gisten spelen, aangezien dat steeds meer als het belangrijkste onderdeel van brouwen gezien wordt... tof! Succes!  :brouwen:

MarkusFTW

Dankje! Een collega van mij heeft een recept bieren gebrouwen met Cyberlindnera fabianii en Pichia kudriavzevii in co-cultivatie met standaard saccharomyces. Dit bier kreeg een unieke fruitigheid. Daarnaast ben ik ook fan van de straffe hendrik wild met brettanomyces. Wie weet wat er allemaal mogelijk is :).

joenedu

Volgens mij zijn de mogelijkheden eindeloos! Enige probleem is dat het zou kunnen mislukken, maar dan laat je het weer maanden staan en dan wordt het een 'zuur bier'. Tof hoor!

Fermon

Welkom! Inderdaad de mogelijkheden zijn eindeloos...dat is het leuke aan deze hobby. Niet alleen met gist maar ook de hop de mout.
Succes met  :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.