Fotowedstrijd hopoogst 2018

Gestart door Jacques, 09-09-2018 22:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Stemmen op de één van de genomineerde foto's kan in de poll Welke foto van de hopoogst 2018 is volgens jou de mooiste/leukste gedurende de daarvoor gestelde termijn.




Op dit moment zijn diverse leden bezig met oogsten van hop. Nog lang niet alle hop is rijp genoeg om geoogst te worden. Bij mij in de straat hebben drie buurlieden hop in hun tuin staan. Mijn bierbrouwende buurman heeft Saaz en Perle in zijn voortuin staan. De herkomst van de hop van de twee andere buren is niet bekend. Waarschijnlijk gaat het om wilde hop.

De hop van mijn naaste buurman staat er weelderig bij. Heel fotogeniek.
Op de kaft van mijn onlangs verschenen boek Bierbrouwen voor Dummies staat een foto die ik vorig jaar genomen heb van de Perle van mijn buurman.

Ter gelegenheid van het verschijnen van het boek schrijf ik hierbij een fotowedstrijd uit. Heb je een mooie foto van de hop in je tuin of van de oogst? Plaats hier de foto. Naast de eeuwige roem win je ook een exemplaar van mijn boek.

Plaats je foto in dit topic vóór 30 september. De beheerders kiezen 5 foto's uit (mede aan de hand van jullie reacties...). Vervolgens hebben alle leden het laatste woord via een poll.

Doe mee en laat je hop zien!

Buiten mededinging plaats ik hier een drietal foto's die ik deze middag gemaakt heb.







Berkepils


Just-Ice


haicoterbeek


joenedu

We hebben zaterdag een hopplant kaal geplukt en een hele berg gebruikt als laatste hopgift in onze black IPA. Het was leuk werk om met de kids te plukken!



Oh en ze plukken niet alleen de hop, ze helpen ook bij het schroten (van de 'zaadjes'), roeren graag in de pan (heb er bescherming omheen en we passen goed op!) en gooien graag met een flinke 'yeast scream' de gist in het gistvat. Erg leuk. En ja, mevrouwtje was net wakker  ;)

Fermon



Hop bij nacht. Gisteravond heb ik deze foto gemaakt van de Cascade. Deze is trouwens nog lang niet rijp.

orangeloo

Kippen en Hop: Beveiliging en bemesting in één klap... Ik kan het iedereen aanraden...


Pimmels


Vlnr: Cascade, Hallertau Aroma en Spalt.
Nog lang niet rijp overigens..

Appiehappie


joenedu

Ook wel grappig, de passiebloem groeide door de hop heen. Passie voor hop?  ;)

BrouwMark



Enorme Cascade-hopbel op een half champagneflesje.

EBC


Robbert

Ook ik heb drie foto's gemaakt  :proost:

De Hop had dit jaar wel heel veel zin om de ketel in te gaan, hij is er bijna zelf ingegroeid.




en nog een foto van de buitenkant van de schuur


De hop is intussen geplukt, en binnenin het schuurtje is het weggesnoeid. Buiten heb ik de de plant nog maar even laten staan  :biersmile:




tdp

Citaat van: EBC op 19-09-2018  18:35 u

Gaaf, zag pas na 5 keer kijken waarom je deze foto geplaatst hebt :)

JamMasterJustin

Citaat van: Orangeloo op 10-09-2018  18:40 uKippen en Hop: Beveiliging en bemesting in één klap... Ik kan het iedereen aanraden...



Deze is wel gaaf, zeg!

Jukkie

Nagelaten de klimmert te leiden..  Mooie hopboom geworden  ;D


Ronnie

Citaat van: Orangeloo op 10-09-2018  18:40 uKippen en Hop: Beveiliging en bemesting in één klap... Ik kan het iedereen aanraden...

Ook nog : bestrijden van ongedierte, uw medewerkers hebben alle kevertjes opgepeuzeld!

orangeloo

Citaat van: Ronnie op 20-09-2018  17:41 uOok nog : bestrijden van ongedierte, uw medewerkers hebben alle kevertjes opgepeuzeld!

Dat klopt inderdaad.  :biersmile: In het begin dacht ik dat ze naar de hop hapte, maar het was inderdaad naar insecten.

Jacques

Ter herinnering.

Tot aanstaande zondag kun je meedoen met deze wedstrijd.
Er zijn al mooie foto's geplaatst maar misschien heb je eentje die nog meer aanspreekt.

EBC

Citaat van: Ronnie op 20-09-2018  17:41 uOok nog : bestrijden van ongedierte, uw medewerkers hebben alle kevertjes opgepeuzeld!

Hmm, lieveheersbeestjes toch liever laten leven. Dat zijn de echte vrienden, zo ook gaasvliegen en er zijn er nog. Kippen zijn niet kieskeurig genoeg. Pas er mee op!

Polleke

Ik heb een hopbel (NorthDown) doormidden gesneden:


knifeman

Mujn bescheiden oogstje

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Thamerdal


Thamerdal



Bierkaaiers als hoppluk-team  :groots:

Sander van Dijk

Citaat van: tdp op 19-09-2018  21:59 uGaaf, zag pas na 5 keer kijken waarom je deze foto geplaatst hebt :)
Leuk inderdaad!

joenedu

Citaat van: EBC op 19-09-2018  18:35 u
Het lijkt wel alsof hop die beesten aantrekt, ik had er ook een grote tussenzitten, tot groot vermaak van mijn kinderen. Prachtige foto.

ThomasL

Ook een foto van mijn hop

Jacques

Dit topic is voorlopig gesloten.

De beheerders gaan de komende dagen bepalen welke 5 foto's genomineerd worden. Zal lastig worden want er zijn veel leuke foto's.

Nadat de beheerders onderling hebben bepaald welke foto's genomineerd worden zal er een poll gestart worden. De leden bepalen uiteindelijk wie deze wedstrijd gewonnen heeft via stemming.

Jacques

Het merendeel van de beheerders hebben hun nominaties kenbaar gemaakt. Degenen die dit nog nog niet gedaan hebben zijn uitgenodigd dit alsnog te doen.

Hopelijk kan morgenavond de poll gestart worden.

Jacques

Het was moeilijk voor de beheerdersgroep.

Daarom zijn er geen 5 genomineerde foto's maar 7.
Er kan gestemd worden in de poll Welke foto van de hopoogst 2018 is volgens jou de mooiste/leukste.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.