Reinigingskopje voor Easybrew/Brew Monk/Grainfather/etc.

Gestart door JoepH, 09-09-2018 11:40 u

Vorige topic - Volgende topic

JoepH

De brouwvrienden uit Berharen zijn weer aan het knutselen geweest. Nu een sproeikopje om je ketel grondig te reinigen.
Met 10 liter PBW, Enzybrew 10 of de Grainfather cleaner wordt je ketel weer spic en span. Nodig? Niet echt. Handig? Zeker.
De zwevende deeltjes die loskomen worden in de reinigingskop opgevangen. Zou zo maar het prototype kunnen zijn voor een volgende accessoire.

Dirtbag

Gha...

Dat ziet er best geniaal uit.....

Ik ga zo ff op Ali kijken of ik een cipbol kan vinden.

db

hobbybob

Zat op ebay, RVS CIP BALL ROTATING vanaf 22 euro

Het beste bier brouw jezelf

JoepH

Citaat van: hobbybob op 10-09-2018  17:15 uZat op ebay, RVS CIP BALL ROTATING vanaf 22 euro
Van de bestaande "spray balls" zijn de gaatjes te groot en teveel in aantal. De pomp van de Grainfather/Easybrew/Brewmonk etc heeft dan te weinig capaciteit om een lekkere douche te creëren.
Heeft er iemand meer ervaring met bestaande CIP ballen.

CeesM

Citaat van: JoepH op 10-09-2018  17:41 uVan de bestaande "spray balls" zijn de gaatjes te groot en teveel in aantal. De pomp van de Grainfather/Easybrew/Brewmonk etc heeft dan te weinig capaciteit om een lekkere douche te creëren.
Heeft er iemand meer ervaring met bestaande CIP ballen.
Nee, ik wil er ook niet aan beginnen. Ik heb wat filmpjes op youtube gezien en zag dat het wel een half uur moet spuiten en ze de aanslag er nog af moesten boenen. Dat klusje doe ik zonder CIP maar met een sponsje in 5 minuten.

Sepovinho

Citaat van: CeesM op 10-09-2018  19:13 uNee, ik wil er ook niet aan beginnen. Ik heb wat filmpjes op youtube gezien en zag dat het wel een half uur moet spuiten en ze de aanslag er nog af moesten boenen. Dat klusje doe ik zonder CIP maar met een sponsje in 5 minuten.

Ik weet dat ik laat ben met mijn reactie/vraag, maar ik tracht iets te maken voor een eenvoudige reiniging dat nog acceptabel is van prijs....
Ik dat verband had ik graag geweten of een "spray ball + pomp" nu de enige oplossing is.
Heeft iemand iemand ooit al eens aan test gedaan met een bv silicone slag met een stop aan één uiteinde en een 20-tal gaatjes geboord in de laatste 10 a 20 cm van de slang. Langs de andere kant van de slang een pomp aanzetten die veel druk en debiet geeft (bv een Novax 20). Moet volgens mij ook werken, niet?
Als je deze "stop" voldoende zwaar maakt dan hangt deze volgens mij mooi in de ketel.
Enfin, laat maar weten... 

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.