Hallo! Bedankt voor dit Forum!

Gestart door Goed-Hardt, 08-09-2018 23:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goed-Hardt

Hallo! Sinds een 2 maanden ben ik begonnen met brouwen. Ik ben begonnen met een Startpakket van Arsegan (Grand Cru). Deze is nu al goed drinkbaar! Ik heb in de tussentijd ook van Arsegan een pakket Special IPA en Vlaams Blond gekocht (waarvan de Vlaams Blond vooralsnog in de doos zit, de IPA al in de fles).
Ook heb ik middels een HEMA IPA pakket eindelijk met 'echte mouten' gebrouwen.

Mijn bieren noem ik 'Nieuwenhagen', vernoemd naar het voormalige dorp Nieuwenhagen, dat opgegaan is in Landgraaf. Dit is mijn woonplaats  ;)

In de afgelopen periode heb ik dankzij dit forum ongelofelijk veel tips en informatie gevonden (vooral in topics van voor 2005 haha!) Allemaal erg bedankt hiervoor!

Ik heb me nu maar eens aangemeld om in de toekomst wellicht toch wat vragen te kunnen stellen en wie weet zelfs een keer iemand anders te helpen met mijn ervaringen.

BrouwMark


handleiding

Welkom.
Het boek "verander water in bier" is een aanrader. staat alles heel goed beschreven.

Rob.Erto

Welkom. Ik kan het boek 'Bierbrouwen voor Dummies' aanraden. Leest heerlijk weg.

Goed-Hardt

Op de eerste dag word ik al een Dummie genoemd  :o ;D ;)

Ik zal inderdaad eens wat lectuur gaan aanschaffen!
Het is me ook gelukt om BrouwHulp te installeren op mijn Mac via Wine (mede op basis van de tips hier op het forum). Wat een handig programma is dat! Ik heb het recept voor een eigen Blond al klaar staan :) Hopelijk is het te zuupen... :lekkerbier:

Nick H.

Inne va Nujjenage!! 

Van harte welkom op dit forum. Ik ben geboren en getogen in "Woabich" maar woon al eeuwig in Heerlen. Ik brouw sinds een jaar. Mocht je eens wat hulp nodig hebben, dan geef maar een gil.

 :proost:

Goed-Hardt

@ Nick H.:

Weet jij een plek in Limburg (of net over de grens in België/Duitsland) grondstoffen kan kopen, zoals mouten en hop?
Ik heb dewijnmaker in Wijnandsrade gezien, maar die is zonder verzendkosten duurder dan de Brouwmarkt mét verzendkosten...
Dus tips zijn meer dan welkom!

Wellicht kunnen we ook eens een paar biertjes uitwisselen!

Rob.Erto

Citaat van: Goed-Hardt op 09-09-2018  13:49 uOp de eerste dag word ik al een Dummie genoemd  :o ;D ;)

Ik zal inderdaad eens wat lectuur gaan aanschaffen!
Het is me ook gelukt om BrouwHulp te installeren op mijn Mac via Wine (mede op basis van de tips hier op het forum). Wat een handig programma is dat! Ik heb het recept voor een eigen Blond al klaar staan :) Hopelijk is het te zuupen... :lekkerbier:

Niets persoonlijks, ik brouw ongeveer 1,5 jaar en voel me nog steeds een Dummie. :D

Nick H.

Citaat van: Goed-Hardt op 09-09-2018  16:06 u@ Nick H.:

Weet jij een plek in Limburg (of net over de grens in België/Duitsland) grondstoffen kan kopen, zoals mouten en hop?
Ik heb dewijnmaker in Wijnandsrade gezien, maar die is zonder verzendkosten duurder dan de Brouwmarkt mét verzendkosten...
Dus tips zijn meer dan welkom!

Wellicht kunnen we ook eens een paar biertjes uitwisselen!

https://www.brouwstore.nl/  in Ittervoort is een misschien optie. Ik heb tot nu toe alles online besteld bij de gekende leveranciers.
Ga jij eventueel een cursus doen bij ELC? Die begint over een maand.
https://www.entre-les-collines.nl/?page_id=2074

Uitwisselen kan altijd!
  :biersmile:


Jacques

Citaat van: Goed-Hardt op 09-09-2018  13:49 uOp de eerste dag word ik al een Dummie genoemd  :o ;D ;)

Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Voor_Dummies

CiteerVoor Dummies is een uitgebreide boekenreeks van instructieboeken over uiteenlopende onderwerpen, gericht op mensen die weinig of niets van deze onderwerpen afweten. Het taalgebruik is eenvoudig, maar niet neerbuigend. Overigens moet de titel 'voor dummies' niet gezien worden als iets negatiefs. De uitgever benadrukt dat 'dummies' juist gezien moeten worden als mensen die toegeven niet alles te weten, open staan voor nieuwe dingen en iets willen leren. Oftewel: 'dummies' zijn slimme mensen. De ondertitel luidt 'Voor Dummies maken alles makkelijker'.

Gossi

Even terug te komen op het onderwerp van dit topic:
Dit forum geeft een schat aan informatie voor de beginnende en gevorderde bierbrouwer. Natuurlijk moet je filteren wat wel en niet belangrijk is.
Tips van oude rotten hecht ik meer waarde aan, en is tot nu toe vaak uitgekomen. Dank daar voor.
Ook het delen van recepten vind ik zeer fijn.
Ik heb leren bierbrouwen dankzij dit forum!!
Hulde en ga zo door.

Heisenberg

Citaat van: Goed-Hardt op 09-09-2018  16:06 u@ Nick H.:

Weet jij een plek in Limburg (of net over de grens in België/Duitsland) grondstoffen kan kopen, zoals mouten en hop?
Ik heb dewijnmaker in Wijnandsrade gezien, maar die is zonder verzendkosten duurder dan de Brouwmarkt mét verzendkosten...
Dus tips zijn meer dan welkom!

Wellicht kunnen we ook eens een paar biertjes uitwisselen!
Welkom Goed-Hardt. Ik woon ook in het Limburgse. Brouw nu bijna een jaartje. Toen ik het drinken van pils zat was en af en toe wat speciaalbiertjes had gedronken kwam ik op het idee om zelf te gaan brouwen. Ik kwam bij de Brouwstore in Ittervoort uit. Nooit geweten dat die er zat. Ze zijn misschien niet de goedkoopste maar ik kom er graag. En, last but not least: voor mij 5 minuutjes rijden  :) https://www.brouwstore.nl/ Ik denk dat jij er 20-25 minuutjes over doet vanuit Heerlen/Landgraaf. Ik rij in die tijd van hieruit naar Heerlen (IKEA).

Verder ben ik ook blij met dit forum. Ook hier heb ik ontzettend veel geleerd. En ik denk dat je elke brouwdag wel weer leert. Het boek ¨Verander water in bier¨ kan ik je zeker ook aanraden.

Ik heb laatst ook zo´n Dummies boek overgenomen van een forumlid: ¨Bier voor dummies¨. Niks mis mee. Binnenkort eens dat Dummies boek van Jacques meenemen als ik weer bij de Brouwstore ben.

Verder ben ik een keer bij een hobbybrouwer gaan kijken. Daar leer je veel van. Wil je een keertje aan komen, dan stuur je me maar een berichtje. Je bent welkom! Bier en koffie in overvloed! Hahahahaaaa.


Goed-Hardt

@Heisenberg, ik zou het inderdaad leuk vinden om tzt eens bij iemand anders mee te kijken! En wellicht ook een biertje uit te wisselen.

Voor de goede orde: Ik had wel door dat het boek voor 'dummies' niet als sneer naar mij bedoeld was, ik bedoelde mijn reactie slechts als een dommig grapje  ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.