Westmalle tripel met teveel koolzuur

Gestart door hansHalberstadt, 07-09-2018 22:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansHalberstadt

Westmalle Tripel met te veel koolzuur. nu al 3 x een flesje Westmalle tripel gekocht en 3 keer was het niet mogelijk om het in een keer in te schenken terwijl ik het heel voorzichting via de wand in een schuin glas probeerde in te schenken. bij het openen merkte ik al  dat er heel veel druk op zat. Hebben anderen dit ook gemerkt?

Koen S

Westmalle tripel heeft altijd veel koolzuur, da's een van de typische kenmerken. Welk glas was het, hoe koud was het bier en het glas?

hansHalberstadt


MO

Dat is aan de warme kant natuurlijk.

hansHalberstadt

Ja zou eigenlijk 10 graden moeten zijn, maar bij 15 graden komt er nog meer geur en smaak dus vandaar. Maar het punt is dat ik het de afgelopen jaren regelmatig drink en het me nu ineens opvalt. Ik zal morgen eens een flesje halen en  een keer de druk meten door de dop heen.

hansHalberstadt

Vandaag nog een flesje Westmalle Tripel gekocht. Gemeten druk is hoger dan 4 BAR bij 19 ÂșC  (meter slaat in de hoek tegen het maximum dus werkelijke druk ligt nog hoger) er zit dus meer dan 0.87% koolzuur in. als ik een slok neem komt de koolzuur gelijk vrij.
Lijkt me dus toch wat aan de hoge kant.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.