Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp vraagje  (gelezen 479 keer)

Offline MARS

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
BrouwHulp vraagje
« Gepost op: 07-09-2018 12:02 u »
Beste brouwers,
Ik ben momenteel een recept aan het invoeren in BrouwHulp voor een “Honing-Tripel”.
Recept invoeren is gelukt maar ben in de veronderstelling dat ik ook alle “brouwstappen” kan vastleggen zodat ik tijdens het brouwen het overzicht kan behouden. In het tabblad Maischen kan ik alle beginstappen wel kwijt maar uiteindelijk zitten er natuurlijk ook kookstappen in waarin ik gefaseerd ingrediënten toevoeg. Dit zou ik ook graag vastleggen. Iemand tips ???
Bedankt Marcel

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: BrouwHulp vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 07-09-2018 12:12 u »
Je kunt wanneer je het recept samenstelt, de ingrediënten die je toevoegt tijdens het maischen en koken opvoeren. Bij de toevoegingen tijdens het koken kun je ook aangeven hoelang dit moet koken, voor bijvoorbeeld hop of kruiden.

Via BrouwHulp kun je een checklist genereren, voor de te doorlopen stappen. Een en ander staat ook goed beschreven in de handleiding.

Succes!

Tags: