Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Biermacht - Opensource Android app -- Updated  (gelezen 2026 keer)

Offline McMelloW

• Super lid
  • Land: nl
  • Huysbrouwerij 'Op Zuylen'
Biermacht - Opensource Android app -- Updated
« Gepost op: 06-09-2018 12:59 u »
De Adroid app Biermacht is handige brouwsoftware met een aantal tools. Op de laptop exporteer ik deBrouwHulp recepten in xml formaat naar een droboxfolder. Op mijn telefoon kan ik ze zo uit de dropbox in biermacht importeren. Zo heb ik de recepten en aantekeningen van al mijn brouwsels in mijn telefoon zitten. Recepten in xml format vanuit ander databases zijn gemakkelijk te importeren
Het is een opensource project van Casey Davenport, dus alle informatie is op github beschikbaar. https://github.com/caseydavenport/biermacht Aanvullingen en opmerking zijn via github welkom.

Deze app heeft een nieuw logo inmiddels het onderstaande nieuwe logo gekregen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline emiel1

• Beheerder
  • Super lid
    • North Brews' facebookpagina
Re: Biermacht - Opensource Android app
« Reactie #1 Gepost op: 06-09-2018 15:06 u »
Ligt het aan mij, of heeft dat logo wel erg veel weg van de Nazi-periode Reichsadler? En Biermacht van Wehrmacht....

Offline McMelloW

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 06-09-2018 15:15 u »
Ligt het aan mij, of heeft dat logo wel erg veel weg van de Nazi-periode Reichsadler? En Biermacht van Wehrmacht....
Geen idee. :weetniet: :weetniet:  Volgens mij is Casey Davenport een amerikaan. Ik kijk verder naar de inhoud en de funktionaliteit van de app. Daar gaat het tenslotte om.  :proost: :proost:

Offline emiel1

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 06-09-2018 15:24 u »
Geen idee. :weetniet: :weetniet:

Volgens mij is Casey Davenport een amerikaan. Ik kijk verder naar de inhoud en de funktionaliteit van de app. Daar gaat het tenslotte om.  :proost: :proost:

Ik ga er ook maar van uit dat het Amerikaanse na´viteit is en dat het meer getuigt van slechte humor dan van Nazi-sympathieŰn. Maar het is wel een app, dus hij staat met logo en naam op je telefoonscherm, heb ik zelf niet zo'n behoefte aan...

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #4 Gepost op: 06-09-2018 16:44 u »
Ben ook erg visueel ingesteld, en zie hetzelfde Emiel

Offline Koen S

• Super lid
  • Land: be
  • Waar de brouwer komt, moet de bakker niet zijn.
    • Sint Franciscus Home Brewery
« Reactie #5 Gepost op: 06-09-2018 16:51 u »
Met wat fantasie kan je er ook Harley Davidson in zien.

Offline McMelloW

• Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 06-09-2018 18:58 u »
Ik ga er ook maar van uit dat het Amerikaanse na´viteit is en dat het meer getuigt van slechte humor dan van Nazi-sympathieŰn. Maar het is wel een app, dus hij staat met logo en naam op je telefoonscherm, heb ik zelf niet zo'n behoefte aan...
Doe je dat ook met bier waarvan het etiket je niet helemaal aanstaan.  :weetniet: :weetniet:

Zoals ik al eerder noemde het gaat mij om de inhoud, niet om de verpakking. Ik hoop dat de verdere discussie ook over de inhoud en funktionaliteit van de app gaat en niet wat sommige menen in een logo te zien

Offline Koen S

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 06-09-2018 19:04 u »
Leuke app. Het tabblad details geeft wel andere waarden dan BrouwHulp. Begin en eind sg, ABV en IBU kloppen niet. Een omrekeningsfout?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #8 Gepost op: 06-09-2018 19:05 u »
Met wat fantasie kan je er ook Harley Davidson in zien.

Als ik een co÷relatiecoefficient zou moeten bepalen zou die 95% zijn voor de Biermacht en 10% voor de Harley Davidson
Het Nazi kruis is vervangen door een Heineken ster, het ringetje door een ringetje mout en de vogel door een flesje en Wehrmacht door Biermacht.
Harley Davidson doet me meer denken aan een vrije vogel.
Uiteindelijk is een belangrijk deel van een programma toch hoe de presentatie overkomt, dus mee eens dat het of niet handog gekozen is of met een serieuze bedoeling zo ontworpen is.

Offline Koen S

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 06-09-2018 19:07 u »
Dat was een grapje he Hans.
Raar dat jij geen wetenschappelijke inhoudelijke opmerkingen hebt.  :denken:

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #10 Gepost op: 06-09-2018 20:27 u »

Raar dat jij geen wetenschappelijke inhoudelijke opmerkingen hebt.  :denken:
Ik heb het programma niet geprobeerd, maar als iemand al zegt dat Begin en eind sg, ABV en IBU niet kloppen, dan belooft dat volgens mij niet veel goeds.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #11 Gepost op: 06-09-2018 20:36 u »
Waar kan ik ergens een leesbare versie van de berekeningen downloaden? In de link zie ik dat nog niet direct.

Offline Koen S

• Super lid
« Reactie #12 Gepost op: 06-09-2018 21:07 u »
Ik heb het programma niet geprobeerd, maar als iemand al zegt dat Begin en eind sg, ABV en IBU niet kloppen, dan belooft dat volgens mij niet veel goeds.
Het leuke is dat je wel een overzicht krijgt van al je ingrediŰnten en je eigen notities. Die neemt de app correct over. Da's al een begin.

Offline McMelloW

• Super lid
« Reactie #13 Gepost op: 06-09-2018 21:46 u »
Waar kan ik ergens een leesbare versie van de berekeningen downloaden? In de link zie ik dat nog niet direct.
Kijk eens naar de sources op github.  Of open een issue op github

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #14 Gepost op: 06-09-2018 22:00 u »
Kijk eens naar de sources op github.  Of open een issue op github
Ik zit niet zo goed in dit soort file structuren. Zie veel files met onleesbare extenties. waar staan de source files dan?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #15 Gepost op: 06-09-2018 22:06 u »
De app is er blijbaar niet voor Iphone. als ik in de appstore zoek krijg ik alleen hits voor Wehrmacht, ook daar wordt de link dus snel gelegd. :) Dacht nog even die iemand hier creatief was geweest met een logo maken, maar het is dus wel degelijk het echte logo.

Offline McMelloW

• Super lid
« Reactie #16 Gepost op: 06-09-2018 23:04 u »
Op Github heb ik het volgende issue geopend over de opmerking. Sorry Jaques het is in het Engels
Citaat
Hi Casey,

I made a posting on the Dutch Hobby brewers forum about your app. The first reaction was about your logo and the name of your app. Dutch brewers made a link to nazi Germany and the whermacht of World War 2. Can you please explain the meaning of the logo and the name of this app Biermacht
Al vrij snel kwam de Casey Davenport, de ontwikkelaar van deze app, met de volgende reactie
Citaat
@mcmellow Thanks for bringing this to my attention. The logo was just meant to be a cool graphic - a bird with the body of a beer bottle. It was a long time ago, but IIRC it was crafted up from a combination of other graphics.

Looking in this light, I do see how it can be misinterpreted. I did not intend to evoke or reference Nazi imagery and I'm sorry for any confusion or offense that was taken as a result. I will look into getting a new graphic made - I definitely do not want users to make this association with my software!

Ik hoop van harte dat hierme de discussie over enige gelijkenis met ander symbolen of emblemen nu voor goed be-eindigd.  Mogelijk kunnen poster hun postings over de vergelijkingen nog verwijderen.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #17 Gepost op: 07-09-2018 00:35 u »
Ik hoop van harte dat hierme de discussie over enige gelijkenis met ander symbolen of emblemen nu voor goed be-eindigd.  Mogelijk kunnen poster hun postings over de vergelijkingen nog verwijderen.

Lijkt me goede reactie van de ontwikkelaar van deze app om het logo en evt naam te wijzigen na tot inzicht te zijn gekomen. Maar om nu de gemaakte opmerkingen van het forum te verwijderen lijkt me niet gewenst. De man had gewoon beter moeten nadenken vantevoren. Gelukkig is hij nu met dank aan het forum hier wijzer van geworden en kan de schade mogelijk beperkt houden.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #18 Gepost op: 07-09-2018 00:39 u »

Offline emiel1

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #19 Gepost op: 07-09-2018 10:30 u »
Lijkt me goede reactie van de ontwikkelaar van deze app om het logo en evt naam te wijzigen na tot inzicht te zijn gekomen. Maar om nu de gemaakte opmerkingen van het forum te verwijderen lijkt me niet gewenst. De man had gewoon beter moeten nadenken vantevoren. Gelukkig is hij nu met dank aan het forum hier wijzer van geworden en kan de schade mogelijk beperkt houden.
Inderdaad. Het is goed dat je hem er op hebt gewezen McMellow, zijn reactie viel te verwachten, hij heeft een stomme fout gemaakt maar doordat je m er op hebt gewezen is ie zich er ook van bewust dat het niet kan. Iedereen verdient ene tweede kans, maar dat neemt niet weg dat de combinatie naam en logo op z'n minst discutabel te noemen is en hij mag dan na´ef zijn, ik ben niet zo na´ef om de verklaring dat het op vervelend toeval berust te geloven.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #20 Gepost op: 07-09-2018 17:24 u »
Waar kan ik ergens een leesbare versie van de berekeningen downloaden? in de link zie ik dat nog niet direct.

https://github.com/caseydavenport/biermacht/blob/master/src/com/biermacht/brews/utils/BrewCalculator.java

ingo

Offline McMelloW

• Super lid
Re: Biermacht - Opensource Android app -- Updated
« Reactie #22 Gepost op: 09-09-2018 11:52 u »
Casey Davenport heeft een update van zijn app gemaakt met daarin ondermeer het nieuwe onderstande logo. Diep respect voor de developer met deze change.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #23 Gepost op: 09-09-2018 11:59 u »
Mooi snel gehandeld. Echter er zijn ook berichten gewijzigd lijkt het waardoor de logica van de berichtenvolgorde en sommige inhoud nu vreemd overkomt. 

Online Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
Biermacht - Opensource Android app -- Updated
« Reactie #24 Gepost op: 09-09-2018 12:21 u »
Niet zo spastisch allemaal mensen...
In de jaren 80 was er een te gek Amerikaans bandje dat Wehrmacht heette die een plaat uitbracht genaamd Biermacht.
Ze zijn recordhouder voor het kortste nummer aller tijden.
Alle nummers gingen over bier.
Deed men in de radicale 80s niet moeilijk over dus waarom nu wel?
Boeie.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #25 Gepost op: 09-09-2018 13:27 u »
gek Amerikaans bandje
De naam zegt het al 'Amerikaans', Daar werken dingen anders als in Europa, maar goed het is nu hersteld, dus laten we ons op de inhoud van het programma richten.

Online Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #26 Gepost op: 09-09-2018 13:52 u »
De naam zegt het al 'Amerikaans', Daar werken dingen anders als in Europa, maar goed het is nu hersteld, dus laten we ons op de inhoud van het programma richten.
Ze traden anders gewoon hier in Europa op hoor.

Tags: