Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: De zin en onzin van "verbeterde" processen  (gelezen 1191 keer)

Online seed7

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Moaneschien
Re: De zin en onzin van "verbeterde" processen
« Reactie #25 Gepost op: 08-09-2018 07:43 u »
Dáárom probeer ik mijn proces te optimaliseren,

Hoe?

Ingo

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Green Anchors Crew
« Reactie #26 Gepost op: 08-09-2018 11:44 u »
Overgestapt naar roervlo in het gistingsvat [...]
? Kan ik daar ergens meer over lezen (link)? Heb je daar een enorme magneetroerder voor nodig dan?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #27 Gepost op: 08-09-2018 11:59 u »
Daar is al veel over geschreven zie bv https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,35076.msg530373.html#msg530373
zoek eens op 'roeren tijdens de gisting'
Je hebt er trouwens maar een heel klein roermagneetje voor nodig en hoeft ook niet heel snel te draaien. zolang er maar een heel klein beetje beweging blijft kan de gist al niet meer neerslaan. Daarmee boots je feitelijk de situatie na in hele grote tanks waar die functie wordt overgenomen door de veel grotere wervelingen door koolzuurbelletjes.

Tags: