Even voorstellen: Arie

Gestart door Arie TB, 03-09-2018 17:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arie TB

Hallo allemaal,

Mijn naam is Arie en ik ben 19 jaar. Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met het zelf brouwen van bier, maar ik hoop in de toekomst ook bredere activiteiten op het gebied van alcoholproductie te ondernemen, dat wil zeggen wijn en sterkere dranken te gaan maken. In het dagelijks leven studeer ik Archeologie. Ik ben bij dit forum gekomen door veel te zoeken over het brouwen van een goed bier op Google, en ik vond hier zo veel nuttige informatie en kennis dat ik besloten heb om zelf ook lid te worden en naar ik hoop veel te leren van ervaren mensen. Thuis brouw ik in de keuken met een grote pan (inhoud 30 liter), plastic filterkuip met spiraal en een plastic gistingsvat. Daarbij komt natuurlijk nog de standaarduitrusting zoals een moutmolen, afvulpijpje en kroonkurkapparaat. Tot nu toe heb ik dat slechts vier keer gedaan, omdat ik niet de tijd heb om elke twee weken een batch te maken, jammer genoeg. Ik hoop echter ook snel te beginnen met het ontwerpen van recepten, omdat ik het brouwen van vooraf samengestelde pakketten nog wel nuttig, maar minder uitdagend vind worden.

Groeten,
Arie

 

Johan_vL

Welkom op het forum Arie, er is hier inderdaad ontzettend veel kennis en ervaring aanwezig. Sommige brouwers zijn zeer bekwaam en behulpzaam. Hopelijk zal het volmout brouwen je ook bevallen  :brouwen:

MikeG

Welkom Arie en heel veel lees en brouwplezier hier toegewenst en ik weet zeker dat dat hier gaat lukken. Veel informatie hier en zeker behulpzame medebrouwers :proost:

BrouwMark

Welkom! En wees niet te bang voor het virus, het grijpt je toch wel...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.