8/9/-09-2018 Lambic blending experience

Gestart door cow, 01-09-2018 14:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cow

LAMBIC BLENDING EXPERIENCE – 8 & 9 SEPTEMBER 2018

Een unieke gelegenheid om Oud Beersel Lambieken van verschillende vaten en verschillende leeftijden te proeven.
Je zal deze bieren kunnen bestellen aan de bar of proeven bij deelname aan een van de blending sessies (45 minuten).
Er worden de hele dag gratis brouwerijbezoeken georganiseerd (30 minuten).
Sommige van deze speciale lambieken zullen ook verkocht worden in onze winkel gedurende het event.

BLENDING SESSIES
Ieder uur zullen we een blending sessie geven in het Brouwershuis (aan de ingang van Oud Beersel). Deelnemers krijgen 5 cl te proeven van 10 verschillende lambieken van verschillende leeftijden en uit verschillende vaten.
De sessie duurt maximaal 45 minuten en is gelimiteerd tot 24 deelnemers per sessie. Op het einde van de sessie zal je een dieper inzicht hebben in de invloed van ouderdom van het bier en de soort vaten op dezelfde Lambiek.
Dit is de basis om een goede geuze te kunnen blenden. Je kan dan een aantal van je lambieken mengen om de impact ervan te ervaren.
Deze lambieken zullen ook beschikbaar zijn aan de bar na je blending sessie. Zo kan je genieten van je favoriete Lambiek of kan je de opgedane kennis gebruiken door nog een paar Lambieken te blenden.
Zowel op 8 als 9 september zijn er blending sessies om 11u; 12u; 13u; 14u; 15u en 16u. De kost voor deelname aan een sessie is € 12,50 per persoon.
RESERVEREN kan je online via Eventbrite.com (zie link hieronder) of op de dag van de sessie aan de winkelkassa.

LAMBIEK VAN VERSCHILLENDE VATEN EN VERSCHILLENDE LEEFTIJDEN
Hoogst uitzonderlijk serveren we 10 verschillende platte lambieken, allen met dezelfde receptuur maar met een verschillend karakter:
NR OMSCHRIJVING
1 Lambiek met wijnsmaak
2 Lambiek 6 maanden
3 Lambiek met veel melkzuur
4 Lambiek met veel azijnzuur
5 Lambiek 10 maanden
6 Lambiek 18 maanden
7 Lambiek 2 jaar (23 maanden)
8 Lambiek 3 jaar (35 maanden)
9 Typische demi-muid
10 Foeder met uniek karakter

Je zal deze bieren zelfstandig kunnen proeven aan de bar of met begeleiding op een van de Lambiek Blending Sessies. Sommige lambieken zullen ook beschikbaar zijn voor aankoop op bag-in-box dat weekend.


LAMBIC BLENDING SESSIES IN HET Nederlands
Zaterdag 8 september: 11u; 12u; 14u; 15u
Zondag 9 september: 11u; 13u; 15u; 16u
LAMBIC BLENDING SESSIONS IN ENGLISH
Saturday 8 September: 1PM; 4 PM
Sunday 9 September: MIDDAY; 2 PM

ETEN
Koud balletje, droge worst, paté met Lambiek van bij Hoeve Cuvry en een taartje met faro van bij onze lokale bakker.

PARKING
Er is voldoende parkeergelegenheid op de Hendrik Consciensestraat. Volg de parkeerwijzers.

ADRES:
Laarheidestraat 230
Beersel
http://www.oudbeersel.com

RESERVEER JE PLAATS OP:
https://www.eventbrite.com/e/lambic-blending-sessions-lambic-blending-experience-8-9-september-2018-tickets-48686268941?aff=utm_source%3Deb_email%26utm_medium%3Demail%26utm_campaign%3Dnew_event_email&utm_term=eventurl_text

Easywoods

Heel jammer dat ik het weekend zal moeten werken... Heel gaaf dit  :proost:

Knobby

Klinkt echt heel interessant, eens kijken of het haalbaar is

cow

Ja, is een unieke kans.
Je ervaart het effect van tijd (6 maanden tot 3 jaar), van soort vat (pijp, demi-muid, foeder), en zelfs van het verschil tussen lambiek van hetzelfde brouwsel, maar uit ander vat (dus zelfde soort vat, zelfde leeftijd lambiek, maar uit ander vat).

Voor een ieder die graag lambiekbieren drinkt, en zeker ook voor hobby lambiekbrouwers, een kans die misschien niet zo snel weer komt.   

Knobby

Ik doe mee met de 12u sessie op zaterdag!

Easywoods

Citaat van: Knobby op 05-09-2018  20:00 uIk doe mee met de 12u sessie op zaterdag!

Ik ben jaloers  ;D

Veel plezier  ;)

Heisenberg

Citaat van: Easywoods op 01-09-2018  17:11 uHeel jammer dat ik het weekend zal moeten werken... Heel gaaf dit  :proost:
Ik helaas ook. En ook nog late dienst. Anders was ik er zeker bij geweest. Echt gaaf inderdaad! Maar ja, volgende keer beter, als er zich ooit een tweede kans voordoet, grrrrrr  >:( >:(

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.