Arend1989

Gestart door arend1989, 31-08-2018 00:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arend1989

Na mijn eerste brouwsels telkens voorzien te hebben van etiketten die ik online maakte met standaard templates, heb ik me voor mijn eerste 'grote' batch gewaagd aan Microsoft Publisher en geheel zelf een etiket ontworpen.

Sap'meester Rooie Rinus. Een amberbier uit Sappemeer, Groningen. (Een inwoner van Sappemeer is een Sap'meester). Rooie Rinus is een volksheld en zanger in Groningen, en de afbeelding van de brug is een 'hoogholtje', een type brug die veelvuldig voorkomt in de Veenkoloniƫn en waar ik naast woon.

Benieuwd naar jullie meningen!


Rob.Erto

Het verhaal is aansprekend. Ik ben alleen geen fan van dat 'standaard' lettertype en ook het zwarte is een beetje hard. Wellicht een andere achtergrondkleur met een leuke font?

Mark GA

Rooie Rinus als naam voor een Amber vind ik wel tof.

arend1989

Over een tijdje brouw ik 500 liter voor de lokale supermarkt en slijter, en daar moest (naast de nodige recept-aanpassingen) natuurlijk ook een strakker label bij. Scheen dat ik die afbeelding van de brug maar beter niet kon gebruiken in verband met portretrecht.


Herman

Het kon minder, dat etiket :)

guuz

Is het niet Sapmeerster in plaats van sapmeester? :weetniet:

wiliam

Hoofd of kleine letter, maakt op het etiket een balansverschil.
Keuze van etiketmaker, en voor mijn idee, de juiste.

arend1989

Citaat van: guuz op 10-11-2018  01:04 uis het niet Sapmeerster in plaats van sapmeester? :weetniet:

Goeie vraag. In het Nederlands is het Sappemeerster, in het Gronings Sapmeester. :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.