De volgende stap...

Gestart door remon de boer, 30-08-2018 20:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remon de boer

Hallo allen,

Ik ben zeer recent begonnen met brouwen. Althans ik heb een pakket van Brewferm gehaald met een moutexttract met de nodige hop en gist en wat kruiden en ben hier mee gaan brouwen. Het was niet heel ingewikkeld maar wel leuk om zo je eerste biertje te brouwen. Nu wou ik voor ik  voordat ik allemaal duur materiaal aanschaf zelf eens een samenstelling maken maar ik ben dus nog al een leek. Het pakket met moutextract was dus compleet en ik vraag me af of ik dus gewoon een  moutextract kan aanschaffen met een hop en gist of moeten er ook nog suikers in? En bv. een kilo moutextract hoeveel water moet ik daar voor aan de kook brengen? En misschien is er iemand met een goed recept incl alle kooktijden etc.



BrouwMark


CeesM

Citaat van: remon de boer op 30-08-2018  20:44 uHet pakket met moutextract was dus compleet en ik vraag me af of ik dus gewoon een  moutextract kan aanschaffen met een hop en gist of moeten er ook nog suikers in? En bv. een kilo moutextract hoeveel water moet ik daar voor aan de kook brengen? En misschien is er iemand met een goed recept incl alle kooktijden etc.
De hoeveelheid water wat je moet gebruiken is afhankelijk van welke moutextract je gebruikt, hoeveelheid bier je wilt overhouden en hoeveel Vol% alcohol er in moet zitten.

PiWi

Zoek eens een hobbybrouwer in je buurt en ga een dagje meebrouwen, koop het boek 'Verander Water in Bier', volg een cursus bij een lokale amateurbrouwersvereniging en lees het wiki van hobbybrouwen.nl waar je ook een mooie en goede cursus kunt volgen.

Rob.Erto

Wat is nu precies je vraag?

CeesM

Citaat van: Rob.Erto op 02-09-2018  11:49 uWat is nu precies je vraag?
Of er suiker bij moet en hoeveel water. ;)

BertusBeensteen

Wat wil je voor bier brouwen?
Dat maakt nogal wat uit.

Heuvinger brouwerij

Ach, koop een goed boek over bierbrouwen.