Voorstellen: Hans

Gestart door HansvV, 25-08-2018 13:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HansvV

Dag. Ik ben Hans, inmiddels al AOWer en ooit, heel lang geleden begonnen met zelf brouwen middels een Engelse kit van toen Boots-drogisterijen. Peterseliewijn gemaakt, ook vlierbessen vergist en natuurlijk bier. Engels bier, dat dan weer wel. Was niet te zuipen uiteindelijk, maar omdat we studenten waren en alles dronken, kwam dit spul toch nog op. De wijn hebben we uitgestookt en dat product gebruikt als vloeibare langspeelplatenreiniger (Lencoclean voor de kenners).
Maar dat was allemaal lang geleden. Heb nu een kas in de tuin met veel druiven dit jaar, dus maar weer eens wijn aan het maken. En dan komt de interesse voor bier opeens weer boven. Was toch wel leuk, en ik ben groot liefhebber van vooral Belgische bieren. Daarom maar eens op dit forum rondkijken. Is er trouwens een vereniging op dit gebied in de Hoeksche Waard, waar ik tegenwoordig woon?
Ben benieuwd.

Jacques

Hallo Hans,

Welkom op het forum.

Er is sinds de tijd dat jij voor de eerste keer in aanraking kwam met de hobby veel veranderd. Er zijn veel meer grondstoffen te koop en we brouwen tegenwoordig veel andere bieren.

Hier op het forum is heel veel te vinden. Maar ook op de site www.hobbybrouwen.nl en de wiki www.wiki.hobbybrouwen.nl.
Als je een vraag hebt kun je beste eerst even zoeken op het forum. Er zijn al heel veel vragen beantwoord. Grote kans dat je het antwoord met een beetje zoeken kunt vinden.

Voor wat betreft verenigingen bij jou in de buurt verwijs ik naar de pagina https://www.hobbybrouwen.nl/clubs.html

Ronnie

Voor de Belgen: wat is een  AOWer?   :weetniet:

CeesM

Citaat van: Ronnie op 25-08-2018  18:18 uVoor de pelgen: wat is een  AOWer?   :weetniet:
Iemand die een uitkering krijgt volgens de Algemene Ouderdoms Wet.

HansvV

En dan ben je dus al snel de 65 jaar gepasseerd. Maar een lekker biertje....

HansvV

Citaat van: Jacques op 25-08-2018  17:12 uHallo Hans,

Welkom op het forum.

Er is sinds de tijd dat jij voor de eerste keer in aanraking kwam met de hobby veel veranderd. Er zijn veel meer grondstoffen te koop en we brouwen tegenwoordig veel andere bieren.

Hier op het forum is heel veel te vinden. Maar ook op de site www.hobbybrouwen.nl en de wiki www.wiki.hobbybrouwen.nl.
Als je een vraag hebt kun je beste eerst even zoeken op het forum. Er zijn al heel veel vragen beantwoord. Grote kans dat je het antwoord met een beetje zoeken kunt vinden.
>> Wat betreft dat punt: ik zie dat er tegenwoordig vrij complete en programmeerbare systemen zijn als Arsegan Easybrew en de Speidel Braumeister. Las daar positieve berichten over. Worden dit soort units door veel personen gebruikt? ik overweeg er ook één aan te schaffen, vandaar. Wat goed advies is welkom.<<

Voor wat betreft verenigingen bij jou in de buurt verwijs ik naar de pagina https://www.hobbybrouwen.nl/clubs.html
>> Ik zie daar niets in de Hoeksche Waard bij staan. Hebben we daar niets?<<

Jacques

Citaat van: HansvV op 25-08-2018 &nbsp;21:23 u>> Ik zie daar niets in de Hoeksche Waard bij staan. Hebben we daar niets?<<

Rotterdam is niet al te ver uit de buurt...

Verder zijn er meerdere leden die op dit eiland wonen. Kijk op de ledenkaart.

haicoterbeek

Citaat van: Ronnie op 25-08-2018 &nbsp;18:18 uVoor de Belgen: wat is een  AOWer?   :weetniet:
Een pensioenado!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.