Natte Nacht

Gestart door Jolanda, 24-08-2018 09:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jolanda

Gezien ik ook wat flesjes weggeef van mijn pas gebottelde porter, even een snel en simpel etiketje gemaakt. Was niet helemaal tevreden over de maten voor het etiket, dus dat pas ik nog even aan. Zag dat sommige mensen de etiketten met melk vastplakten, dat klonk een beetje onhygienisch, maar heb het toch ook geprobeerd, met name omdat de etiketten ook weer makkelijk los zouden komen. Mijn conclusie is dat dat plakken met melk eigenlijk wel heel mooi werkt  :D


emiel1

Mooi etiket. Lekker strak en simpel, maar wel goed in balans en herkenbaar.

Is Natte nacht de naam van je brouwerij, of van het bier? En verwijst het naar de afgelopen zweterige zomernachten, of naar de aankomende regenachtige herfstnachten?

En melk werkt inderdaad heel goed, laat ook niet ongewild los. Als je tenminste niet de fout maakt die ik laatst tot 2 keer toe heb gemaakt: lactosevrije melk gebruiken.

haicoterbeek

Ziet er strak uit! Dat er nog maar veel "natte nachten" mogen volgen.

Jolanda

Bedankt voor de complimenten. 'Natte Nacht' is de naam van het bier, en de interpretatie ervan staat voor ieder vrij  ;) Ik vond het een leuke naam omdat het in zoveel verschillende wijzen opgevat kan worden. De link naar een herfst/winter nacht had ik zelf nog niet gelegd. Bij het (nog) ontbreken van een naam voor de brouwer/brouwerij, staat deze er ook gewoon niet op...

stoffel2

Echt knap dat etiket!
Ik wil ook een natte nacht!  ;D

Rob.Erto

Strak en simpel etiket. Heb je het bier al op Untappd gezet?

emiel1

Citaat van: Rob.Erto op 24-08-2018  11:23 uHeb je het bier al op Untappd gezet?

Daar moet je een brouwerijnaam voor hebben ;)

hansHalberstadt

Waar ik nog wel eens tegenaan loop met etiketjes is al je je flesjes in de koelkast hebt gehad en dan eruit haalt en neerzet voor bv een feestje. Dan komt er condens op vanwege de luchtvochtigheid en hogere omgevingstemperatuur, met als gevolg dat de etiketten dan loskomen met dit soort simpele lijmen. 

Koen S

Citaat van: hansHalberstadt op 24-08-2018  12:00 uWaar ik nog wel eens tegenaan loop met etiketjes is al je je flesjes in de koelkast hebt gehad en dan eruit haalt en neerzet voor bv een feestje. Dan komt er condens op vanwege de luchtvochtigheid en hogere omgevingstemperatuur, met als gevolg dat de etiketten dan loskomen met dit soort simpele lijmen.
Behanglijm gebruiken, komt niet los met condens. Voordeel is ook dat je het etiket nadien in 1 keer kan verwijderen wanneer het helemaal droog is.

Rob.Erto

Citaat van: emiel1 op 24-08-2018  11:52 uDaar moet je een brouwerijnaam voor hebben ;)

BZN (Brouwerij Zonder Naam)??

Jolanda

Citaat van: hansHalberstadt op 24-08-2018  12:00 uwaar ik nog wel eens tegenaan loop met etiketjes is al je je flesjes in de koelkast hebt gehad en dan eruithaalt en neerzet voor bv een feestje. dan komt er condens op vanwege de luchtvochtigheid en hogere omgevingstemperatuur, met als gevolg dat de etiketten dan loskomen met dit soort simpele lijmen.

Deze flesjes hebben inderdaad nog geen koelkast van binnen gezien :s Gelukkig zijn het slechts enkele labels die met melk aangebracht zijn

Jolanda

Citaat van: Rob.Erto op 24-08-2018  11:23 uStrak en simpel etiket. Heb je het bier al op Untappd gezet?

Ben eigenlijk nog geen gebruiker van Untappd. Maar was in de veronderstelling dat alleen commercieel verkrijgbare bieren hier geregistreerd werden en geen hobbybrouwsels?

Rob.Erto

Citaat van: Jolanda op 24-08-2018  12:46 uBen eigenlijk nog geen gebruiker van Untappd. Maar was in de veronderstelling dat alleen commercieel verkrijgbare bieren hier geregistreerd werden en geen hobbybrouwsels?
Dat is niet zo, mijn hobbybrouwsels staan erop en ook de brouwsels van een ex-collega zijn te vinden op Untappd. Dus ook geschikt voor hobbybrouwers.

RCJH

Mooi etiket hoor! Had ook zomaar een Stout kunnen zijn... :-X

Tita_NL

Hoe zijn deze etiketten eigenlijk gemaakt? Lijkt me lastig wit op een zwarte ondergrond printen.

Jolanda

Citaat van: Tita_NL op 24-08-2018  14:45 uHoe zijn deze etiketten eigenlijk gemaakt? Lijkt me lastig wit op een zwarte ondergrond printen.

Het is dan ook zwart op wit geprint. Met zo'n grote kopieermachine, dus een laserprint :)

Tita_NL

Ik had al zo'n vermoeden, maar ziet er mooi strak uit.

haicoterbeek

Citaat van: RCJH op 24-08-2018  13:36 uMooi etiket hoor! Had ook zomaar een Stout kunnen zijn... :-X
Wat een stoute gedachte!

Hopsnor

Strak! Erg mooi :)

thezewery

Citaat van: hansHalberstadt op 24-08-2018  12:00 uWaar ik nog wel eens tegenaan loop met etiketjes is al je je flesjes in de koelkast hebt gehad en dan eruit haalt en neerzet voor bv een feestje. Dan komt er condens op vanwege de luchtvochtigheid en hogere omgevingstemperatuur, met als gevolg dat de etiketten dan loskomen met dit soort simpele lijmen.
Echt nog nooit last van gehad.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.