Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Arsegan Easybrew 30 (PLus) versus Brewzilla  (gelezen 585 keer)

Online Bh

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Arsegan Easybrew 30 (PLus) versus Brewzilla
« Gepost op: 20-09-2019 11:43 u »
Hallo allen!

Ik doe op dit moment een brouwcursus en wil hierna mijn eigen materiaal aanschaffen. Ik woon in een klein appartement met een grote kelder, daar helaas geen water toe- en afvoer dus geen brouwlocatie, wel vergisting. Het brouwen wil ik dus gaan doen in mijn keukentje en dit is een van de redenen dat ik kijk naar een brouwsysteem. Uiteraard de afgelopen weken het hele internet afgestruind naar reviews en meningen. Ik kom uit op de volgende opties:

Arsegan Easybrew 30 L, en dan de Plus omdat deze in de aanbieding is ( 319 incl wortkoeler)
Brewmonk 30 L ( 399 zonder wortkoeler)
Brewzilla 35 L V3.1 (499$ niet in Europa te krijgen volgens mij)

Vraag 1:
Indien het nieuwe pijlglas op de Easybrew 30 plus toch niet stabiel blijkt te zijn. Zou het dan mogelijk zijn deze niet te installeren (Uit het kraansysteem laten). Of eventueel de circulatiepijp te vervangen door een combi pijlglas/circulatiepijp?

Vraag 2:
Hebben mensen ervaring met de Brewzilla/Robobrew, en dan met name de 3.0 of 3.1 versie?

Verder is het belangrijk om te vermelden dat de Grainfather me top lijkt maar op dit moment niet in mijn prijsmarge valt als beginnende brouwer.

Dank voor het delen van jullie ideen!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Scorpionrose

• Senior lid
  • Land: nl
Re: Arsegan Easybrew 30 (PLus) versus Brewzilla
« Reactie #1 Gepost op: 20-09-2019 14:28 u »
Ook in Europa te koop
https://brewkegtap.co.uk/products/robobrew-v3-all-grain-brewing-system-with-pump-35l

Of onder de naam robobrew op aliexpress

Online Bh

• *
« Reactie #2 Gepost op: 20-09-2019 14:46 u »
Dank! Iemand hier ervaring mee? Werkt deze ook op onze 230V stopcontacten? (Heb ook al mail naar deze firma gestuurd)

Offline stiaanke

• Vol lid
  • Land: be
« Reactie #3 Gepost op: 20-09-2019 16:16 u »

Online Bh

• *
« Reactie #4 Gepost op: 20-09-2019 23:41 u »
Met dank aan scorpionrose ben ik er nu achter dat de robobrew voor een goede prijs uit de UK kan worden gehaald. Ik lees veel goede verhalen over dit systeem. Zijn er mensen hier met ervaring hiermee?

Offline ExPeteriment

• Vol lid
« Reactie #5 Gepost op: 21-09-2019 08:35 u »
Dank! Iemand hier ervaring mee? Werkt deze ook op onze 230V stopcontacten? (Heb ook al mail naar deze firma gestuurd)
Volgens de 5e foto uit de link is dit type robobrew geschikt voor 220-240 V

Online Scorpionrose

• Senior lid
« Reactie #6 Gepost op: 21-09-2019 11:23 u »
Met dank aan scorpionrose ben ik er nu achter dat de robobrew voor een goede prijs uit de UK kan worden gehaald. Ik lees veel goede verhalen over dit systeem. Zijn er mensen hier met ervaring hiermee?

En als je slim bent dan koop je op Aliexpress extra elektronica voor een paar euro.
Dan kun je bij een defect simpel de prints vervangen.

Tags: