Hoe presenteren jullie je bieren (fles) op een feestje?

Gestart door snowdog2006, 21-08-2018 09:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snowdog2006

Het lijkt mij leuk om te weten hoe jullie je eigen bier presenteren. Vooral dan als je je bier bottelt in flessen aangezien ik dat zelf ook doet.

Ik schenk hier en daar bier op familiefeestjes. Laatst bij een verjaardag van mijn pa.
Ik had nog geen (voldoende) bierglazen dus had 6 teku glazen gekocht, een minikoelkast geleend, een lijstje uitgeprint met de te verkrijgen bieren op fles. Ik had een en ander neergezet op een groot opslagdoos voor tuinmeubelen zodat het er uit zag als een soort stand.

Als jullie flessen bier schenken op een feestje, hoe ziet jullie 'setup' eruit? Hoe presenteren jullie de bieren?
Welke attributen hebben jullie er bij staan? Ik zat nog te denken aan een spoelbak/borstel voor om spoelen van de glazen.
Welke glazen hebben jullie? Hebben jullie evt een goede tip voor voordelige glazen? Die teku was 6 stuks voor 22 euro. Die zijn best groot. Ik zoek ook nog deze zonder opdruk:

https://www.drankgigant.nl/dupont-bierglas.html (hoe heet dit type glas?)

En denk eraan om een wijnkoelkast te kopen omdat deze handzaam is qua grootte. Er er vlg mij best wat inpast https://www.blokker.nl/p/tristar-wijnkoelkast-wr-7516/1751629?1751629=&dfw_tracker=10589-1751629&gclid=CjwKCAjw8O7bBRB0EiwAfbrTh7KhDGWay545Px0f8Rip_DKTU_EzJ9KtSJit0YXn67sIFZ1gGYWlKxoC3nwQAvD_BwE

Als jullie beter tips hebben hoor ik ze graag. Een tafelkoelkast was net wat te groot een mini koelkast weer net te klein.
Ik wil standaard 16-24 bieren of zo gekoeld hebben staan.


emiel1

Citaat van: snowdog2006 op 21-08-2018  09:59 uhttps://www.drankgigant.nl/dupont-bierglas.html (hoe heet dit type glas?)
Dat is de Brussels Tumbler van Durobor

snowdog2006

Citaat van: emiel1 op 21-08-2018  10:05 uDat is de Brussels Tumbler van Durobor

Thanks Emiel! Die zocht ik. Weet niet waarom maar ik vind dat zo'n mooi glas :)

emiel1

Citaat van: snowdog2006 op 21-08-2018  10:08 uThanks Emiel! Die zocht ik. Weet niet waarom maar ik vind dat zo'n mooi glas :)
Zeker, ze drinken ook goed. Maar ik associeer m zelf door de vorm en het feit dat ze m bij de brouwerij gebruiken altijd een beetje te veel met Brouwerij t IJ.

Verder heb ik niet echt antwoorden op je vragen, als ik bier meeneem naar anderen zijn dat meestal gewoon een paar flesjes of een fustje. Ik maak wel eigen labels en kroonkurken en ik heb een taphendel voor op mijn tapkraan gemaakt, maar verder heb ik geen 'merchandising' (nou ja, 1 glas, maar daar kom je niet ver mee op een feestje ;) )

Koen S

Elke jaar hebben we een petanque-avond met wat vrienden, een van hen heeft een petanquebaan in zijn tuin. Als gastheer zorgt hij voor wat gekende bieren (Stella, Duvel, Leffe...) en ik zorg voor wat zelf gebrouwen biertjes.
De koelkast staat in het  tuinhuis, vlakbij. Ik maak vooraf een flyer (zie voorbeeld hieronder). Ik plak 1 kopie op de koelkast en 1 hang ik bij de petanquebaan. Er staat een mobiel aanrecht met verschillende soorten glazen en de gasten wassen zelf hun glas af en kiezen zelf een bier.


snowdog2006

Citaat van: emiel1 op 21-08-2018  10:10 uZeker, ze drinken ook goed. Maar ik associeer m zelf door de vorm en het feit dat ze m bij de brouwerij gebruiken altijd een beetje te veel met Brouwerij t IJ.


Ja inderdaad. Daarom ook graag zonder Brouwerij t IJ logo :)


snowdog2006

Citaat van: Koen S op 21-08-2018  10:24 u

Grappig om te zien. Ik neem aan dat je een normale koelkast hiervoor gebruikt?

Koen S

Citaat van: snowdog2006 op 21-08-2018  12:58 uGrappig om te zien. Ik neem aan dat je een normale koelkast hiervoor gebruikt?
Yep!

hobbybob

De meeste ( zoniet alle ) feestjes zijn wel bekend ieder jaar in je kennissenkring.

Ik presenteer/brouw maximaal 1 biertje per feest (meerdere kratten, tja dorstige kenniskring) tijdens het feest mogen de feestvierders suggesties doen voor het volgende jaar.
Op mijn eigen feestje heb ik dan meerdere brouwsels beschikbaar.

Toppers van de afgelopen jaren:

Punk Ipa kloon
Heavy Metal Blond (gewoon zwaar blond)
Skele Jelle (donkere dubbel)


Het beste bier brouw jezelf


CeesM

Voor de gasten die enkel pils drinken haal ik een flesje commercieel pils uit de koelkast, met of zonder pilsglas.
Degenen die een zelfbrouw biertje willen, schenk ik zelf voor hen in (i.v.m. eventueel gushes of te weinig schuim).
Deze schenk ik in een passend glas voor het type bier.
Ik heb mijn glazen van de Action en Big Bazar en kosten nog geen euro per stuk.
Zodra ik een brouwerijlogo heb ontworpen ga ik deze in de glazen etsen.

snowdog2006

Citaat van: CeesM op 21-08-2018  17:43 uVoor de gasten die enkel pils drinken haal ik een flesje commercieel pils uit de koelkast, met of zonder pilsglas.
Degenen die een zelfbrouw biertje willen, schenk ik zelf voor hen in (i.v.m. eventueel gushes of te weinig schuim).
Deze schenk ik in een passend glas voor het type bier.
Ik heb mijn glazen van de Action en Big Bazar en kosten nog geen euro per stuk.
Zodra ik een brouwerijlogo heb ontworpen ga ik deze in de glazen etsen.

Ah cool. Wat voor type glazen gebruik je vd Action/Big Bazar?

En dat zelf inschenken is dat echt bewust zegmaar vanwege veiligheidsrisico? Ik geef ze zelf altijd het bier...

CeesM

Citaat van: snowdog2006 op 22-08-2018  11:24 uAh cool. Wat voor type glazen gebruik je vd Action/Big Bazar?

En dat zelf inschenken is dat echt bewust zegmaar vanwege veiligheidsrisico? Ik geef ze zelf altijd het bier...
Zulke had ik van de Big Bazar.http://www.xenos.nl/tafelen/glazen-en-karaffen/bierglazen/bierglas-40-cl-set-van-4
Dit model van de Action, maar iets kleiner (40cl) dan op de link.https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70209336/

Nee, geen veiligheidsrisico. Als het bier is gebotteld dan weet je pas bij het uitschenken wat het is geworden. Te veel schuim moet je voorzichtig inschenken en bij matig schuim kan het wat ruwer. Dus zo inschenken dat het bij het serveren er goed uitziet. ;)

snowdog2006

Citaat van: CeesM op 22-08-2018  14:48 uZulke had ik van de Big Bazar.http://www.xenos.nl/tafelen/glazen-en-karaffen/bierglazen/bierglas-40-cl-set-van-4
Dit model van de Action.https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70209336/

Nee, geen veiligheidsrisico. Als het bier is gebotteld dan weet je pas bij het uitschenken wat het is geworden. Te veel schuim moet je voorzichtig inschenken en bij matig schuim kan het wat ruwer. Dus zo inschenken dat het bij het serveren er goed uitziet. ;)

Haha inderdaad. Bedankt voor de link trouwens. Heb je je flesjes nog niet zelf geproefd dan? :)
inderdaad, ik zou het dan ook niet aandurven om zonder een biertje te hebben geopend en dus niet wetende hoe het smaakt eruit ziet (qua schuimkraag etc) om het dan first try meteen te schenken en publiek.

Mark GA

Denk dat Cees bedoelt dat hij weet hoe je een biertje netjes kan presenteren, ongeacht of er een gusher plaatsvindt of er te weinig schuim is. Als je het aan de ongeoefende pilsbulkdrinker over moet laten kan het een esthetische flop worden.
Hij weet denk ik wel wat hij serveert qua smaak intussen...

CeesM


Dirtbag

Op mijn moeders verjaardag:

"Er is Grolsch, heneuken en echt bier. Welke wil je hebben?" "Ik heb Blond, Dubbel, Bock en Russian Imperial stout meegenomen"

De pisspils drinkers kunnen een standaard stapelbaar bierglas krijgen of als ze aan de fles lurken is dat ook prima.

De bierdrinkers krijgen een Durobor Breughel bierglas.

Voor de rest staat het bier dan gewoon buiten aangezien mijn moeder in januari jarig is.

db

hansHalberstadt

Vorig jaar een tuinfeest met 2 van mijn bieren op de tap. 2 etiketjes op de taps geplakt zodat iedereen wist wat voor bier het was. Met een spoelbak erbij en en tafeltje met theedoek met glazen op zijn kop. In het begin heb ik zelf getapt, maar in de loop van de avond kon iedereen gewoon zijn eigen biertje tappen en zijn glas spoelen. Werkte prima en was erg leuk om te doen. 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.