Even voorstellen... Marcel

Gestart door Irukandji, 16-08-2018 20:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Irukandji

Hoi.
Ik ben Marcel 38 jaar en woon in Veenendaal.
Ik brouw al een tijdje maar had me nooit aangemeld op het forum dus bij deze.
Ik hou meer van de zwaardere/speciaal bieren en brouw die zelf dan ook het liefste.
Ik brouw per 20 liter.
Ik werk bij Defensie en ontleen mijn biernamen daar graag aan.

Jacques

Welkom op dit forum Marcel.

Er is een bekend bier op de markt waarvan de naam bij jouw bieren past: Kanon!

Irukandji

HA HA HA das zeker waar. Ik noem mijn bieren inderdaad naar kanonnen en granaten ;D ;D ;D

Johan_vL

Welkom op het forum, best wel een goed thema voor naamgeving, er is allerlei oorlogstuig om een heftig biertje naar te vernoemen :brouwen: Laat je bieren en namen maar weten, klinkt leuk!

Irukandji

Ik ben nu bezig met een blond biertje met 8,8%. Deze wordt vernoemd naar de brisantpantsergranaat van 8,8 cm oftewel de welbekende FLAK. Etiket heb ik echter het bier staat nog.

hansHalberstadt

Bij granaten moet ik altijd denken aan bier wat gebotteld is met nog teveel restsuiker. Dus alleen de naam maar niet het effect  :)

Rob Q

Of, en dit is echt een grapje, ...de kroonkurk eraf en dan ver weggooien. >:D

CeesM

Citaat van: Rob Q op 19-08-2018  21:32 uOf, en dit is echt een grapje, ...de kroonkurk eraf en dan ver weggooien. >:D
De kroonkurk of het flesje? ;)

bultje76

Citaat van: CeesM op 19-08-2018  23:11 uDe kroonkurk of het flesje? ;)
Ja...  :degroeten:

pim93

Hallo Marcel,

Zo te lezen zijn we collega's  ;)

Welke namen heb je je bieren tot nu toe gegeven? Ben erg benieuwd!

Irukandji

Dan ben ik benieuwd voor wie je werk  ;D ;D ;D ;D.
Namen die ik het bier geef hebben altijd een betekenis bij me. Zo heb ik nu de naam brisantpanzergranaat 8,8 gegeven vanwege het alcohol percentage. Tevens als je kijk naar de werking van die granaat werkt het ook zo met de alcohol. Is een heel lang verhaal en dit is de korte versie. ;D In de planning staat nog een bier dat ik ga vernoemen naar de 10,5 cm kanon. Maar ook namen als FLAK.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.