Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Koel-vrieskast ombouwen  (gelezen 2222 keer)

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Land: nl
  • Brewed by mr. White
Re: Koel-vrieskast ombouwen
« Reactie #25 Gepost op: 01-09-2018 07:30 u »
Ik heb gemerkt dat als je hop pellets gebruikt er best veel nog rondzweeft. Dat ik dan nog uit filter naar het gistvat in.
Het kan natuurlijk zijn als ik nu met een spiraal koeler eerst koel alles uitzakt.
Je kunt ook hopzakjes of een hopspider gebruiken, dan heb je dat probleem ook niet.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Ger Snopkowski

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #26 Gepost op: 05-09-2018 12:34 u »
Koeler nu gebruikt bij het volgende bier. Daar de korste slang 15 meter was heb ik een gedeelte in een emmer gerold (toevoer) en deze emmer met water en ijs gevuld.
Dit ging super snel met weinig water. De koeler heb ik deze keer in de Brew Monk (nieuw) en daarna pas alles in het gistvat  gedaan.

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Brewed by mr. White
« Reactie #27 Gepost op: 05-09-2018 13:29 u »
Koeler nu gebruikt bij het volgende bier. Daar de korste slang 15 meter was heb ik een gedeelte in een emmer gerold (toevoer) en deze emmer met water en ijs gevuld.
Dit ging super snel met weinig water. De koeler heb ik deze keer in de Brew Monk (nieuw) en daarna pas alles in het gistvat  gedaan.
En ging dat goed? Ja h? Mooi man! Had je koeler ook 10 minuten voor het einde van de kooktijd in de ketel gezet? Dan wordt ie meteen gesteriliseerd.

Ik heb ook een BrewMonk. Bevalt prima.

Offline Ger Snopkowski

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 06-09-2018 01:48 u »
En ging dat goed? Ja h? Mooi man! Had je koeler ook 10 minuten voor het einde van de kooktijd in de ketel gezet? Dan wordt ie meteen gesteriliseerd.

Ik heb ook een BrewMonk. Bevalt prima.

Nee dat heb ik niet gedaan maar gewoon ontsmet maar is wel een idee  :brouwen:
Mijn temperatuur regeling van de elect. brouwketel werkte niet goed maar waar ik hem gekocht heb daar zijn ze met vakantie (i.v.m. garantie).
En aangezien ik natuurlijk niet kan wachten heb ik die BrewMonk maar gekocht.  :groots: :proost:

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Brewed by mr. White
« Reactie #29 Gepost op: 06-09-2018 11:52 u »
Nee dat heb ik niet gedaan maar gewoon ontsmet maar is wel een idee  :brouwen:
Mijn temperatuur regeling van de elect. brouwketel werkte niet goed maar waar ik hem gekocht heb daar zijn ze met vakantie (i.v.m. garantie).
En aangezien ik natuurlijk niet kan wachten heb ik die BrewMonk maar gekocht.  :groots: :proost:
Die andere ketel kun je gebruiken voor je spoelwater. Ik wou die eerst verkopen maar ben achteraf blij dat ik m gehouden heb. En de BrewMonk is hetzelfde als de Arsegan Easybrew/Klarstein/ACE. Doe je ook mee aan de verloting van de Whirlpool arm? Ik zou zeker meedoen... (https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,37387.0.html) Ik doe ook mee. Mocht ik m niet winnen, koop ik die gewoon. Zon grote investering is het ook weer niet. Heb je het topic over de Arsegan Easybrew al gezien? Is ook van toepassing op onze ketel de BrewMonk. https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,35233.0.html

Waar heb je de BrewMonk gekocht? Ik zag dat er nu een gratis koelspiraal wordt meegeleverd... (https://www.brouwstore.nl/brew-monk-alles-in-een-brouwsysteem)

Offline Ger Snopkowski

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #30 Gepost op: 07-09-2018 13:32 u »
Die andere ketel kun je gebruiken voor je spoelwater. Ik wou die eerst verkopen maar ben achteraf blij dat ik m gehouden heb. En de BrewMonk is hetzelfde als de Arsegan Easybrew/Klarstein/ACE. Doe je ook mee aan de verloting van de Whirlpool arm? Ik zou zeker meedoen... (https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,37387.0.html) Ik doe ook mee. Mocht ik m niet winnen, koop ik die gewoon. Zon grote investering is het ook weer niet. Heb je het topic over de Arsegan Easybrew al gezien? Is ook van toepassing op onze ketel de BrewMonk. https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,35233.0.html

Waar heb je de BrewMonk gekocht? Ik zag dat er nu een gratis koelspiraal wordt meegeleverd... (https://www.brouwstore.nl/brew-monk-alles-in-een-brouwsysteem)

Ik heb hem in Beek en Donk gaan halen (zo'n 25 Km) Zonder koeler die had ik er een week eerder gekocht. Bij die er bij zit is er geen ruimte tussen de spiraal buis waardoor hij niet zo goed koelt. Hiervoor heb ik een andere korting gekregen  :proost:

Wat die andere ketel betreft vind ik 199 euro nog al veel om alleen water mee te koken. En na nog geen maand is er zoiets als garantie lijkt mij

Op een video zag ik wel een mooie roestvrije hop filter die je in de BrewMonk kunt hangen. Want al gebruik ik hop zakjes zweeft er toch nog van alles rond.

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Brewed by mr. White
« Reactie #31 Gepost op: 07-09-2018 14:06 u »
Ik heb hem in Beek en Donk gaan halen (zo'n 25 Km) Zonder koeler die had ik er een week eerder gekocht. Bij die er bij zit is er geen ruimte tussen de spiraal buis waardoor hij niet zo goed koelt. Hiervoor heb ik een andere korting gekregen  :proost:
Dat bedoel ik. Ik had m net voor die aktie gekocht en heb ook gereclameerd. Wordt aan gewerkt  :) ;)

Wat die andere ketel betreft vind ik 199 euro nog al veel om alleen water mee te koken. En na nog geen maand is er zoiets als garantie lijkt mij
199 euro? Ja, dat is veel geld inderdaad. Die van mij was goedkoper. En ja, natuurlijk heb je garantie. Zou niet goed zijn...

Op een video zag ik wel een mooie roestvrije hop filter die je in de BrewMonk kunt hangen. Want al gebruik ik hop zakjes zweeft er toch nog van alles rond.
Ik heb er ook een. Die kun je met een deksel afsluiten en met een touwtje in de ketel hangen. Wanneer je er 1 hebt die je aan de ketel hangt past de deksel niet meer.

Alleen een beetje gedoe wanneer je meerdere hopgiften doet, maar met een paar degelijke handschoenen lukt het best. Ik heb er nog 1 bij besteld. Het is geen grote investering hoor: $8,20 inclusief gratis verzenden.

Tags: