BKG Biertypen aanvullen / aanpassen

Gestart door Biertje1985, 08-08-2018 19:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Biertje1985

Ik zit weer eens te twijfelen of ik mijn NEIPA inzend als IPA of Vrije klasse.

Gezien de ontwikkelingen de laatste jaren met o.a. betrekking tot session bieren en troebele fruitige NEIPA stijl bieren. Vind ik persoonlijk dat de BKG biertypen lijst aan een revisie toe is?

Ik vraag me af wat men hiervan vindt, brand los! >:D






seed7

Het is een lijst met beschrijvingen, die, hoewel goed, niets met de realiteit in de bierwereld te maken hoeven hebben.
Tav NEIPA, eerst maar eens kijken of het een blijvertje is of dat je er volgend jaar toch paarse glitters aan moet toevoegen.
Sessie bieren staat er al jaren in, Bitter.

Ingo

foz

Citaat van: seed7 op 08-08-2018  20:16 uTav NEIPA, eerst maar eens kijken of het een blijvertje is of dat je er volgend jaar toch paarse glitters aan moet toevoegen.

Gezien het al zijn lustrum heeft gevierd en door Brewers Association dit jaar als stijl erkend is denk ik dat je het onderhand wel een blijvertje mag noemen.

Biertje1985

Met andere woorden: hoe kunnen we voorkomen dat er zoveel bieren in de vrije klasse ingezonden worden omdat ze van de standaard stijlen afwijken.




Biertje1985

Citaat van: seed7 op 08-08-2018  20:16 uHet is een lijst met beschrijvingen, die, hoewel goed, niets met de realiteit in de bierwereld te maken hoeven hebben.
Tav NEIPA, eerst maar eens kijken of het een blijvertje is of dat je er volgend jaar toch paarse glitters aan moet toevoegen.
Sessie bieren staat er al jaren in, Bitter.

Ingo

Waar zou jij bijvoorbeeld een Session IPA onder inzenden?

RGeraads

Binnen het BKG blijft dit een discussiepunt. Elk jaar komen er weer nieuwe bierstijlen bij, voornamelijk overgewaaid uit Amerika. De reden dat de NEIPA bij de BJCP al is opgenomen als erkende bierstijl is vanwege het feit dat de NEIPA al een aantal jaren langer in Amerika gebrouwen wordt, alvorens de stijl in Europa werd geïntroduceerd. Het heeft dus even nodig voor een stijl erkend zal worden, hoewel ik verwacht dat het met de NEIPA niet heel lang meer zal gaan duren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.