Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Recept NEIPA gezocht  (gelezen 554 keer)

Offline Heterman

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Recept NEIPA gezocht
« Gepost op: 09-08-2018 16:40 u »
Hallo allemaal,

Laatst bij Homeland in amsterdam een NEIPA gedronken en die was super goed! Heeeel fruitig en lekker fris. Heeft iemand nog een mooi recept voor een NEIPA?
Ben al wat door de recepten op dit forum gegaan maar kon het zo niet vinden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Recept NEIPA gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 09-08-2018 16:52 u »
Als ik zoek op NEIPA kom ik toch verschillende recepten tegen. Ik weet niet wat je precies zoekt in je NEIPA wat je in deze recepten niet bent tegengekomen?

Offline Biertje1985

• Super lid
  • Zelf bouwen is net zo leuk als zelf Brouwen
« Reactie #2 Gepost op: 09-08-2018 17:44 u »
Welke NEIPA heb je gedronken? Er zit heel erg veel verschil in NEIPA en NEIPA.
(De grondlegger de Heady Topper van the Alchemist is heel anders dan wat er vandaag verstaan wordt onder NEIPA)

Ik ben erg bezig met het perfectioneren van mijn NEIPA stijl bieren. Ik kan je vertellen het is niet zo makkelijke stijl. Oxidatie ligt voornamelijk erg op de loer, sinds ik onder druk vergist is zijn de aroma's heel veel beter. Direct onder druk na de vergisting op fust werkt het best.

Simpel gezegd doe je 1 first wort hop gift, voor je bitterheid en de rest van de hop(pen) in vlamuit en wirlpool, fermentatiehop en dry hop.
Biotransformatie van hop voor o.a. de karakteristieke "Neipa Haze" is ook iets wat je nader kan onderzoeken.

Veel gebruikte gist stammen zijn de Conan (Yeast Bay vermont Ale, Imperial Barbarian) gist en de London Ale III.

Offline emiel1

• Beheerder
  • Senior lid
    • North Brews' facebookpagina
« Reactie #3 Gepost op: 09-08-2018 17:49 u »
Ik gok dat ie de vervaarlijke zeebonk heeft gedronken. Die is gebrouwen samen met een van de beheerders van dit forum, Etn82, dus wellicht heeft hij het recept voor je.

Offline Heterman

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 09-08-2018 20:01 u »
Welke NEIPA heb je gedronken? Er zit heel erg veel verschil in NEIPA en NEIPA.
(De grondlegger de Heady Topper van the Alchemist is heel anders dan wat er vandaag verstaan wordt onder NEIPA)

Ik ben erg bezig met het perfectioneren van mijn NEIPA stijl bieren. Ik kan je vertellen het is niet zo makkelijke stijl. Oxidatie ligt voornamelijk erg op de loer, sinds ik onder druk vergist is zijn de Aroma's heel veel beter. Direct onder druk na de vergisting op fust werkt het best.

Simpel gezegd doe je 1 first wort hop gift, voor je bitterheid en de rest van de hop(pen) in vlamuit en wirlpool, fermentatiehop en dry hop.
Biotransformatie van hop voor o.a. de karakteristieke "Neipa Haze" is ook iets wat je nader kan onderzoeken.

Veel gebruikte gist stammen zijn de Conan (Yeast Bay vermont Ale, Imperial Barbarian) gist en de London Ale III.

Wauw! Ik had niet het idee dat dit zo lastig was. Wij brouwen met een HERMS maar vergisten niet onder druk. Denk dat we het gewoon gaan proberen en kijken hoe het gaat. Bedankt voor je info

Offline Heterman

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 09-08-2018 20:02 u »
Ik gok dat ie de vervaarlijke zeebonk heeft gedronken. Die is gebrouwen samen met een van de beheerders van dit forum, Etn82, dus wellicht heeft hij het recept voor je.

Bedankt. Ik stuur hem even een bericht. 

Offline Biertje1985

• Super lid
  • Zelf bouwen is net zo leuk als zelf Brouwen
« Reactie #6 Gepost op: 10-08-2018 09:16 u »
Wauw! Ik had niet het idee dat dit zo lastig was. Wij brouwen met een HERMS maar vergisten niet onder druk. Denk dat we het gewoon gaan proberen en kijken hoe het gaat. Bedankt voor je info
Laat je niet uit het veld slaan, gewoon doen! Hou oxidatie wel in de gaten, NEIPA is nou eenmaal zeer gevoelig voor oxidatie.
Ga helemaal gek fruitige hoppen! Zie: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36964.0.html

Offline Heterman

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 10-08-2018 10:03 u »
Laat je niet uit het veld slaan, gewoon doen! Hou oxidatie wel in de gaten, NEIPA is nou eenmaal zeer gevoelig voor oxidatie.
Ga helemaal gek fruitige hoppen! zie : https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36964.0.html

Bedankt!

Had dat recept al gezien. Ook heel interessant om te maken. 

Offline davyd

• Super lid
  • Land: 00
  • foei, foei
« Reactie #8 Gepost op: 10-08-2018 11:32 u »
Kijk/luister eens naar - heel leerzaam.

Offline Heterman

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 11-08-2018 09:26 u »
Kijk/luister eens naar - heel leerzaam.

Bedankt gezien! Zeker heel leerzaam.

Offline davyd

• Super lid
  • Land: 00
  • foei, foei
« Reactie #10 Gepost op: 11-08-2018 10:09 u »
Neem de Regels van de Neipa in acht:
1. Een matige Neipa smaakt slecht.
2. Een goede Neipa smaakt matig.
3. Een super Neipa smaakt  super.
4. Eenzaam boven alles uit troont Heady Topper.

Tags: