Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BKG Biertypen aanvullen / aanpassen  (gelezen 859 keer)

Offline Biertje1985

• Super lid
  • Land: nl
  • Uit iedere brouw, komen weer nieuwe recepten.
BKG Biertypen aanvullen / aanpassen
« Gepost op: 08-08-2018 19:47 u »
Ik zit weer eens te twijfelen of ik mijn NEIPA inzend als IPA of Vrije klasse.

Gezien de ontwikkelingen de laatste jaren met o.a. betrekking tot session bieren en troebele fruitige NEIPA stijl bieren. Vind ik persoonlijk dat de BKG biertypen lijst aan een revisie toe is?

Ik vraag me af wat men hiervan vindt, brand los! >:D

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
Re: BKG Biertypen aanvullen / aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 08-08-2018 20:16 u »
Het is een lijst met beschrijvingen, die, hoewel goed, niets met de realiteit in de bierwereld te maken hoeven hebben.
Tav NEIPA, eerst maar eens kijken of het een blijvertje is of dat je er volgend jaar toch paarse glitters aan moet toevoegen.
Sessie bieren staat er al jaren in, Bitter.

Ingo

Offline foz

• Super lid
  • John Barleycorn must die!
« Reactie #2 Gepost op: 08-08-2018 21:19 u »
Tav NEIPA, eerst maar eens kijken of het een blijvertje is of dat je er volgend jaar toch paarse glitters aan moet toevoegen.

Gezien het al zijn lustrum heeft gevierd en door Brewers Association dit jaar als stijl erkend is denk ik dat je het onderhand wel een blijvertje mag noemen.

Offline Biertje1985

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 09-08-2018 10:14 u »
Met andere woorden: hoe kunnen we voorkomen dat er zoveel bieren in de vrije klasse ingezonden worden omdat ze van de standaard stijlen afwijken.

Offline Biertje1985

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 09-08-2018 10:17 u »
Het is een lijst met beschrijvingen, die, hoewel goed, niets met de realiteit in de bierwereld te maken hoeven hebben.
Sessie bieren staat er al jaren in, Bitter.

Ingo

Waar zou jij bijvoorbeeld een Session IPA onder inzenden?

Offline RGeraads

• Super lid
    • Brouwerij Stijl
« Reactie #5 Gepost op: 09-08-2018 10:20 u »
Binnen het BKG blijft dit een discussiepunt. Elk jaar komen er weer nieuwe bierstijlen bij, voornamelijk overgewaaid uit Amerika. De reden dat de NEIPA bij de BJCP al is opgenomen als erkende bierstijl is vanwege het feit dat de NEIPA al een aantal jaren langer in Amerika gebrouwen wordt, alvorens de stijl in Europa werd ge´ntroduceerd. Het heeft dus even nodig voor een stijl erkend zal worden, hoewel ik verwacht dat het met de NEIPA niet heel lang meer zal gaan duren.

Tags: