Draadloze thermometer bij de Lidl webshop

Gestart door opklaring, 07-08-2018 10:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

opklaring

Goedemorgen brouwers,

Op de website van Lidl kwam ik de volgende draadloze bbq thermometer tegen voor € 6,-

https://www.lidl-shop.nl/FLORABEST-Draadloze-barbecue-thermometer/p100235258

Deze heb ik ook besteld en inmiddels ontvangen. Ik heb hem nog niet getest tijdens het brouwen, maar mijn eerste indruk is dat dit apparaat prima werkt. De temperatuur lijkt ook accuraat. Je kunt een doeltemperatuur instellen, met alarm als deze bereikt is, dus prima bruikbaar tijdens het maischen. Tevens is deze draadloos, wat handig is als je vanaf de bank de temperatuur van je brouwsel in de gaten wil houden.

Voor deze prijs is er ook geen buil aan te vallen


bertvandermeer

Oppassen met deze thermometers dat je de overgang van de pen naar  de draad vochtvrij houdt.
Bij vocht gaat deze afwijkingen geven of doet het helemaal niet meer.

emiel1

Citaat van: bertvandermeer op 07-08-2018  10:13 uOppassen met deze thermometers dat je de overgang van de pen naar  de draad vochtvrij houdt.
Bij vocht gaat deze afwijkingen geven of doet het helemaal niet meer.
Inderdaad, zo heb ik er al 6 of 7 van IKEA doorheen gewerkt. Wat siliconenkit en een krimpkous er omheen werkt op zich wel ok, Maar mijn meest recente is op een onoplettend moment in z'n geheel in de pan gevallen en na een minuut of 20 hield ie er alsnog mee op...

opklaring

Citaat van: bertvandermeer op 07-08-2018  10:13 uOppassen met deze thermometers dat je de overgang van de pen naar  de draad vochtvrij houdt.
Bij vocht gaat deze afwijkingen geven of doet het helemaal niet meer.

Goede tip! Dit probleem had ik bij de ikea thermometer inderdaad ook. De tip van de krimpkous ga ik zeker proberen bij deze :)

hobbybob

De laatste versie van de Ikea Fantast is wel goed, afgelopen voorjaar gekocht en ligt hier al 3 weken in het zwembadje nog steeds perfect.

Het beste bier brouw jezelf


emiel1

Ik denk dat je geluk hebt, want mijn laatste is pas een maand oud en nu dus al stuk.

tdp

Als ze een beetje vochtig zijn, kun je ze wel droog 'stomen' in de oven, op 100 graden voor een half uurtje.
Voorkomen is echter beter dan genezen.

Zedd

Dank voor de tip.
Heel handig als boven de ketel pruttelt en mijn groepje beneden zit...

JoepH

Als ik de overgang, van de thermometerkabel naar de sensor, met twee componenten epoxy hars en daarover een krimpkous knutsel is mijn vraag: Hoeveel graden kan die krimpkous aan? Ik wil heb ook nog graag gebruiken om de kerntemperatuur van mijn varkenshaasje in de oven te meten. :pan:

beermenke

Schuif er een dunne siliconenslang over

tdp

Citaat van: JoepH op 08-08-2018  18:41 uAls ik de overgang, van de thermometerkabel naar de sensor, met twee componenten epoxy hars en daarover een krimpkous knutsel is mijn vraag: Hoeveel graden kan die krimpkous aan? Ik wil heb ook nog graag gebruiken om de kerntemperatuur van mijn varkenshaasje in de oven te meten. :pan:

Voor dergelijke doeleinden is zo'n thermometer ontworpen. Ik gebruik de Ikea thermometers ook altijd met barbecueën, wil prima. 

Jan de Graaff

Rare vraag misschien, maar weet iemand toevallig of de thermometerkabel (met sensor) voor deze thermometers ook los verkrijgbaar is?

Ik heb de mijne - niet gehinderd door enige kennis van zaken - vrij vakkundig om zeep geholpen door hem inderdaad onder te dompelen. Had ik dit draadje maar eerder gezien.
Toch lijkt de kabel mij het simpelste en goedkoopste onderdeel van zowel de Ikea alsook de Lidl thermometers. Anderen waarschijnlijk ook wel.
Het zou een uitkomst zijn als de sensorkabels los te koop zijn; ze zijn eenvoudig te vervangen.

Ook milieutechnisch zou het een uitkomst zijn.

Mark GA

Ik heb een infrarood thermometer bij de Action gekocht voor € 14,95 en die geeft geen enkele afwijking.
Gewoon richten, vuur, klaar.

Heisenberg

Citaat van: Mark GA op 16-09-2018  17:52 uIk heb een infrarood thermometer bij de Action gekocht voor € 14,95 en die geeft geen enkele afwijking.
Gewoon richten, vuur, klaar.
Maar die meet alleen aan de oppervlakte meen ik.

Mark GA

Nee hoor, gaat tot de bodem. Ik heb hem een paar keer vergeleken met andere thermometers en de temperatuur klopt

Jan de Graaff

Citaat van: Mark GA op 16-09-2018  18:27 uNee hoor, gaat tot de bodem. Ik heb hem een paar keer vergeleken met andere thermometers en de temperatuur klopt.
Ik heb er ook zo een en ik heb toch echt het vermoeden dat die alleen aan het oppervlak meet. Zeker als de pan vol mout zit; dan kan ie nooit de hele kolom meten want uit het 'zicht'.
Ik heb de waarden regelmatig vergeleken met een vloeistof-thermometer (geen kwik, volgens mij) en de draadloze van Lidl (waar ik nu dus eigenlijk een nieuw sensorkabeltje voor zoek) en die weken flink af.

Alleen bij helder water waren de waarden nagenoeg identiek.

hansHalberstadt

Dit zijn infrarood thermometers en die meten inderdaad de temperatuur van het oppervlak.


Mark GA

Citaat van: JanDeGraaff op 16-09-2018  21:40 uIk heb er ook zo een en ik heb toch echt het vermoeden dat die alleen aan het oppervlak meet. Zeker als de pan vol mout zit; dan kan ie nooit de hele kolom meten want uit het 'zicht'.
Ik heb de waarden regelmatig vergeleken met een vloeistof-thermometer (geen kwik, volgens mij) en de draadloze van Lidl (waar ik nu dus eigenlijk een nieuw sensorkabeltje voor zoek) en die weken flink af.

Alleen bij helder water waren de waarden nagenoeg identiek
Ik heb voor het maischen een ingebouwde sensor van de machine. Voor spoelwater, giststarter en andere zaken kan je de infrarood gebruiken.
Ik had bij Kookpunt (Rotterdam) een professionele thermometer gekocht maar de infrarood meet exact dezelfde waardes.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.