Even voorstellen: Joop

Gestart door Joop van den Hoek, 06-08-2018 13:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joop van den Hoek

Beste hobbybrouwers,

Ook ik zal mij even voorstellen. Ik ben Joop, 55 jaar oud/jong en sinds 5 jaar woonachtig in Sommelsdijk. Samen met de achterbuurman op het idee gekomen om samen bier te gaan brouwen.
Vandaar de Buurman&Buurman brouwerij. We zijn nu een jaar verder en hebben 9 brouwsels gebrouwen, van lekker tot heeeeeel lekker. (Ook één party gedumpt door koolzuurgebrek)
Begonnen met kant en klaar blik, en al heel snel de Arsegan Easybrew-30 gekocht. Een gistkast gebouwd en een Fast ferment gistvat gekocht. Ideaal, nooit meer overhevelen!
Het brouwen gebeurt buiten onder de overkapping, ja, ook bij 10 graden vorst... Brouwen is soms afzien.

Ik ga binnenkort wel op zoek naar medebrouwers hier op het eiland, om van elkaar te leren.





MikeG

Hi Joop,

Welkom op het forum en ik hoop dat jij hier met zoveel plezier en leerzame dingen vindt als ik dat deed/doe

grt

Mike

joenedu

Welkom! Grappig, wij brouwen ook altijd in de overkapping. Ziet er gezellig uit, jullie brouwerij!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.